problems!!!!

Hallo lieve meiden!!!
Ik moet weer eens even mijn ei kwijt!!!
Voor de geboorte van mijn dochter lotte had ik echt top schoonouders en je raad het al sinds ze geboren is herken ik die mensen niet meer terug!!!!
Je hoort het vaker maar dat het mij zou gebeuren dat had ik nooit gedacht!
En nu is bij mij de druppel bereikt mijn schoonmoeder zei zondag doodleuk tegen mijn kleine meid dat de andere opa en oma (mijn ouders) eikels zijn !!!!
Ik stond zo perplex van deze opmerking dat ik weeeeer niks heb gezegd.
Nu is lotte nog maar 6 mnd en beseft het nog niet wat er gezegd word maar stel je voor dat ze het blijft zeggen ik moet er niet aan denken wat bezielt dat mens dat ze een beetje jaloers is op de band die ik heb met mijn moeder dat wist ik maar dit gaat wel erg ver toch???
En dan mijn schoonvader ik ben 35kilo aangekomen in mijn zwangerschap en er zit nu nog 10 kilo vastgeplakt iets wat ik niet fijn vind maar als ik maar 1 koekje in mijn mond stop heeft die vent al een opmerking zoals word je nog dikker en daar krijg je spijt van etc....
Daar zit ik toch helemaal niet op te wachten ik vind het zelf al erg genoeg maar om me eigen nu helemaal niks meer te gunnen van de lekkere dingen die het leven te bieden heeft daar pas ik nu even voor.
Het komt allemaal vanzelf wel!
Maar goed ik heb het even van me afgeschreven.
Zondag moet ik er weer heen en ik heb me voorgenomen om even een gesprek te beginnen over deze onderwerpen met steun van mijn mannetje want die kiest gelukkig mijn kant klinkt kinderachtig maar het is super fijn!!!
Wish me luck!!!!!!

Dikke Kus Kim
 
Hoi Kim,

Ik had al niet zo een beste band met mijn schoonmoeder (vooral) ze is idd ook jaloers op mijn moeder om de band en omdat ze ons dochtertje vaker ziet.

Ondertussen is ze na de geboorte heel erg bij gedraaid maar is zo goed in steken onderwater geven dat het me soms zo vel moeite om aardig te blijven.

Heb 1 ding geleerd wees eerlijk en maak het bespreekbaar. Dat had ik ook moeten doen. Dus ga er voor en onhoud dat je samen sterk staat.

succes
 
Hoi,
Mijn schoonouders waren dus ook erg jaloers op mijn ouders en dat hebben ze ons laten weten ook. Wij stonden zo perplex dat wij onze spullen gepakt hebben en sindsdien hebben we ze niet meer gezien. Voor mij een zorg minder maar vind het jammer voor mijn man en kind.
 
Hoi Kim,
Probeer het idd eerst bespreekbaar te maken. Vertel ook dat je het zelf al moeilijk hebt met jet gewicht en dat dit kwetsende opmerkingen zijn. En ook wat ze over de andere opa/oma zeggen. nNeem daar geen genoegen mee, zeg het ze. En zijn ze dan nog tegendraads dan zou ik ook een tijdje niet heen gaan.
Laat ze dan maar met rust, ze weten niet wat ze missen!
Sterkte Petra
 
Het is helemaal niet kinderachtig hoor dat je graag wilt dat je man je steunt. Het is zelfs onontbeerlijk. Als de schoonouders een machtstrijd beginnen (en dat is dit toch echt) moet je partner achter je staan anders gaan je schoonouders je relatie verstoren. Gelukkig doet jouw man dat, maar dat je dat belangrijk vind is niet kinderachtig. Hij heeft voor jou gekozen en het is toch wel fijn om dat bevestigd te krijgen toch?
 
hoi kim

wat een vervelende situatie zeg...maar je moet het zeker wel bespreekbaar maken..ze mogen zichzelf gelukkig prijzen met jou want jij hebt ze toch maar mooi een kleinkind geschonken.
je moet ze zeker laten weten dat jij dat soort opmerkingen niet meer duld en al zeker niet dat soort woorden gebruiken tegen jouwn kind..erg onnodig en zeer triest..en het is absoluut een teken van jaloers zijn en je mag ze ook best een voorproefje geven dat als ze niet bereid zijn daarmee te stoppen jij er wel voor zorgt samen met je man dat jouwn kind dat soort opmerkingen niet meer te horen krijgt..en dan kunnen hun het opvatten zoals hun het willen.ik hoop dat je er wat aan hebt

heel veel sterkte ilona
 
Hoi Kim,

Ik weet niet of je dit nog leest omdat dit item al wat ouder is. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu afgelopen is met jou en je schoonouders.
 
Terug
Bovenaan