Productie borstvoeding nog goed?

<p>Mijn dochter van ruim 8 maanden krijgt nog 3x borstvoeding op een dag. Verder eet ze veel ander eten tussendoor. Als ik kolf komt er maximaal 125 ml uit, dus dat is steeds net te weinig voor een flesje als ze naar de oppas gaat. Dan krijgt ze 150 ml per flesje mee. Heb gelukkig nog een voorraad in de vriezer dus kan het nog aanvullen. Maar nu is het zo dat er uit mijn rechterborst met moeite 25 ml komt en uit m'n linkerborst rond de 100 ml. </p><p>Ik vraag me dan af of ze als ze bij me drinkt nog wel genoeg binnen krijgt en hoe ik weet wanneer dit dus niet zo is. Ik weet dat de hoeveelheid die je kolft anders is dan wat een baby uit je borst kan krijgen, maar omdat er uit de ene borst maar zo weinig komt ben ik er toch wel benieuwd naar. </p>

Oe ik herken je vraag zo. Gisteren nog over gehad op het CB. de arts gaf aan dat als mijn dochter tevreden is (niet huilen en niet meer zoeken) en elke keer een plasluier heeft,  dat ze dan voldoende heeft gehad. Helaas weten we nooit precies hoeveel ze binnen krijgen. 

Hopelijk kun je er iets mee. 

Nog even ter aanvulling. Ik merk dat ik er zelfook wel eens onzeker over ben. Mijn gedachtes gaan dan met mij aan de "loop" . We moeten gewoon vertrouwen hebben in ons kindje (Note to myself ?). 

Herkenbaar! Mijn zoontje van bijna 7 maanden drinkt ook 3x per dag en ik merk ook dat kolven minder wordt. Je zou een dipje in je productie kunnen hebben, maar dan zou je een regeldag(en) verwachten.. misschien even moeite met toeschietreflex? Je zou dan wissel-kolven kunnen proberen? Dus eerst de rechterborst, dan de linker en dan weer rechts en dan weer links. Dan stimuleer je het toeschietreflex iets meer. Zo kan je ook wisselvoeden. Dat zorgt dat je melkproductie weer wat omhoog gaat. Maar ik zou niet twijfelen als je kindje niet aangeeft te weinig te krijgen!

Ze laat niks merken, is gewoon een tevreden baby. Maar ze krijgt ook genoeg andere dingen qua eten en drinken. Dat wisselkolven kan ik wel eens proberen. Het blijft toch altijd lastig. 

Een baby haal meer uit een borst dan een kolf. En misschien is de melk vetter/meer voedingsstoffen. Zal vast wel goed zijn. Lichaam past zich aan

Terug
Bovenaan