productie omlaag helppp

<p>mijn meisje is nu 15 weken.en ik geef borstvoeding van begin af aan. na 5/6 weken ben ij gestopt met life bv vanwege dat het niet meer ging,dus ben gaan kolven.</p><p>meestal bij de linkerborst kon ik om de 2.5/3 uur 130/150 cc kolven... en de rechterborst was alrijd minder. rond de 80/100 cc..</p><p>maar nu sinds eergister is mijn productie zo laag.</p><p>ik kan geen voorraad maken. ik kolf nu elke keer maar 50 of 60 cc per borst. mijn meisje drinkt meestal flessen van 120 cc of 130 cc weg dus kom soms precies uit. maar dat betekent dus dat ik echt stipt om de 2.5 uur moet kolven om een volle fles te krijgen. ook snachts dus.  overdag drinkt ze echr om de 3 uur.</p><p>snachts verschilt nog weleens. de ene keer slaapt ze door en de andere keer dan komt ze ook om de 3/4 uur.   ik snap er helemaal niks van. het ging zo goed.. hoe kan ineens mijn productie zo laag zijn? en enig idee hoe ik hem weer omhoog kan krijgen?</p>

Misschien dat je weer ongesteld gaat worden? Dan wilt de productie ook wel eens kelderen. Vaker kolven? Als dat mogelijk is? Je vraag eens bij lll stellen? Die kunnen denk ik wel advies geven. 

ja klopt bij menstruatie gaat je productie omlaag.
maar helaas is dat niet het geval.. menstruatie is alweer een tijdje voorbij.
dus vind het ineens zo raar dat mijn productie ineens zo snel omlaag is gegaan

Walnoten kunnen je borstvoeding stimuleren en YPA bier, is 0.0. Cluster Kolven kan ook helpen. Helaas, bij mij heeft het niets geholpen. Maar hoop bij jou wel!

Ik heb net ongeveer 1,5 week minder kolfopbrengst gehad. Maar vandaag weer normaal. Scheelde bijna een kwart van het volume op de dag. Ik dacht ook dat ik misschien ongesteld zou worden maar niets gezien... dus waarom het was weet ik niet. Maar bij mij vanzelf weer hersteld dus... houd vol zou ik zeggen en succes!

Hier vind je veel informatie over kolven, onder andere clusterkolven. Misschien staan er tips bij waar je wat aan hebt.

Terug
Bovenaan