Productie opkrikken

Aanleggen of extra kolven. Het is vraag en aanbod, hoe meer vraag hoe meer productie. Waarom wil je je productie verhogen? Wellicht kan ik dan wat gerichtere tips geven. 
 
Thnx. Vooral voor voorraad in vriezer ivm werk binnenkort. Maar ook omdat ik voor mijn idee minder kolf dan voorheen. Verder lijkt m'n dochter wat onrustig aan de borst. Maar goed... kan ook met iets anders te maken hebben. Helpt eten ook? Bepaalde producten die de productie verhogen oid?
 
Je hebt ook borstvoedingsthee. Dat dronk ik niet perse om m'n productie op te krikken. Wist dat niet in t begin... Maar bij mij zorgde het dus voor aardig wat melk ?
 
Er zijn geen voedingsmiddelen die bewezen de melkproductie verhogen. Wat je kolft zegt niks over je productie. Kolfde je eerder meer? Hoe oud is je kindje en hoeveel kolf je? Hoeveel voedingen krijgt ze? 
Als je haar lekker blijft aanleggen als ze daar om vraagt zal je productie op peil blijven. Misschien heeft ze regel dagen. 
 
Zelf voldoende drinken is ook belangrijk. En verder inderdaad aanleggen bij elke kik. Hoewel de voorraad die je kolft niet alles zegt over hoeveel je kindje drinkt. 
Geef je je kindje nog 1 of 2 borsten per voeding? Ik kolfde af en toe de ene borst waar niet uit gedronken werd af om wat voorraad op te bouwen. 
 
Ik voed puur op verzoek. Ik houd niet bij hoe vaak. Soms ook voor troost oid. Ik ben gewoon wat onzeker omdat mijn zoon destijds veel meer dronk (vollere borsten en altijd rond de 100 ml kolven). Vanochtend kolfde ik 70 ml. Ip best prima maar vanavond kwam er niks. Terwijl ik haar nu net heb aangelegd en ze is tevreden. Misschien zit het ook meer in mijn hoofd. Ik geef ip altijd 2 borsten. Maar ze komt ook weer vaker snachts. Dan denk ik heb ik wel voldoende? Maar ik weet ook dat vaak komen snachts erbij hoort en niet perse te maken heeft met minder voeding hebben :) Morgenochtend maar weer eens proberen te kolven. Blijf beetje onzeker.
 
Terug
Bovenaan