Proefhapjes

<p>Hoi, </p><p>Wij dachten vandaag eens een keer een proefhapje te proberen. Onze zoon is 4,5 maand. </p><p>Hij moest enorm wennen. Na 3 mini lepeltjes begon hij te huilen dus zijn we gestopt. Maar daar a begon hij ineens flink te spugen. Is dit normaal? </p><p>We zetten er geen druk achter en willen best nog een maandje wachten, maar he die flessen worden ook zo saai. Vandaar dat we het gingen proberen. Alleen dit spugen ken ik niet zo. </p><p>Is het misschien nog beter om eerst met wat pap te beginnen in de laatste fles? Om ze zo wat te laten wennen aan ander voedsel? </p><p> </p>

Ja voor ons worden de flessen saai. Iedereen vind het toch leuk zodra je kindje de 4 maanden passeert om met proefhapjes te beginnen? 
En zoals ik zei we pushen niet wil rustig nog een maandje wachten. 
Maar dit was niet mijn vraag. Ik vroeg herkenning en of pap misschien een beter begin is van ander voedsel. 

Hoi

onze dochter is ook 4,5 maand en ik was al eerder begonnen met proef hapjes. Ik herken het spugen Idd ook, alleen was dit niet heel erg veel. Iets meer als een mondje vol. 
Wij hebben ook wel is pap gegeven en pap fles, maar hier krijgt ze krampjes van. 
Ik laat er soms een paar daagjes tussen en bied ongeveer 3 dagen achter elkaar hetzelfde hapje aan. Dan wennen ze er aan. Mijn dochter gaat het nu echt leuk en lekker vinden. 

Spugen herken ik niet, maar wel dat ze niet direct enthousiast was over de hapjes. Soms keek ze echt heel smerig bij de eerste paar hapjes. Soms wilde ze er na twee happen niks meer van weten, dan stopten we ook. Denk dat je het prima doet door aan te bieden zonder druk! Misschien was het spugen eenmalig. Misschien moet hij echt even wennen aan vaster voedsel. Probeer met makkelijke dingen te beginnen, hier ging pompoen of wortel heel goed en dat een paar dagen achter elkaar. 
Wij geven overigens geen pap, daar moet dochterlief niks van hebben. Zij gaat daar juist echt van kokhalzen. 
Succes!

Zou gewoon nog even wachten. Wij hebben gewacht tot hij eraan toe was (smakken en pakken naar ons eten). Met 5.5 maand begonnen, dus nu een maandje bezig. Hij moet er nu af en toe nog wel van spugen. Merk vooral dat appel niet goed valt. Misschien heb je iets gegeven wat z'n maagje niet trok? 
Pap zou ik ook lekker niet doen. Je zou nu dan rijstebloem geven, dat geeft naar mijn mening helemaal geen waarde aan z'n voeding. Gewoon nog een maandje saai doen. Hij kan z'n hele leven nog eten

Terug
Bovenaan