proefje

vanavond bij het avond eten was ik een beetje appelmoes aan het eten..

en Ethan is al een week lang aan volgen wat ik allemaal naar binnen "werk" zo nu ook dus dacht ik laat ik heb eens een klein proefje geven

dus babylepel gepakt even snel afgewassen(kwam net uit de verpakking) en een heel klein punt van de lepel appelmoes gedaan en gegeven..

now dat vond hij toch best wel lekker..

jammer genoeg zou ethan echt nog moeten wachten voor dat we echt beginnen

hoe oud is hij nu?
Mijn zoontje is 3,5 maand oud en die zit continue tussen de flessen op zijn hand te sabbelen en ook hij observeert mij goed als ik aan het eten ben.
Ik wil over 2 weken al beginnen met voeding. Volgens het CB moet je tot 6 mnd wachten, maar dat vind ik veel te lang.

gr.

@docbo. wat voor voeding wil je gaan proberen? wat fruit en groente mag vanaf vier maanden hoor. Lekker doen hoor als je zoontje er aan toe is. Wij gaan ook vanaf volgende week beginnen dan is hij vier maanden. En daarbij rijstebloem krijgt hij al vanaf drie maanden door zijn laatste fles van half acht heen.

Groetjes tamjo

Connor vreet ook zowat zijn handjes op tussen de (borst)voedingen door, maar is ook al met z'n tandjes bezig. Ook hij heeft vd week al een hapje appelmoes mogen proeven... dat vond ie ook erg lekker. Hij is vandaag 14 weken maar we wachten echt tot ie 4 mnd is (de 24e juli).

Greetz Esz

Ethan is zaterdag 15weken dus nog 19 daagje wachten

Heb vandaag de prenatal doos gehaalt en daar zag ik een groente hapje inzitten met bord en lepel en proef pakketje van rijstebloem en ik heb nog een fruithapje van de etos doos

Dus straks genoeg te proeven

Hey,
Het is normaal dat een kindje je blijft volgen met het eten is interessant voor ze om te zien en ook de handjes ´opeten` is normaal, dat wil alleen niet zeggen dat ze al willen eten, ik zou persoonlijk gewoon wachten, daarnaast zit aan appelmoes veel suiker toegevoegd, dus zou je als je toch iets wilt geven, beter zelf een appelhapje kunnen maken.
Eigen keus natuurlijk, ik wacht tot 6mnd, ook ivm de bv!

Goh, ik vertelde van de week in een ander topic dat ik met 12w bij het cb was en dat ik al mocht beginnen met vaste voeding. Ik heb toen eigenlijk niet gevraagd waarom dat nu al zou mogen en niet met 4 maanden.

Ik las toevallig het volgende op een ander forum:

'Hallo, Ik was gisteren bij het cb en heb toen gevraagd wat nu de reden is dat je pas met 6m mag beginnen met fruithapjes. Onze arts vertelde dat de inzichten hierover inmiddels veranderd zijn. Uit het laatste wetenschappelijk onderzoek hierover blijkt namelijk dat kinderen die pas na 6m+ eerder een allergie ontwikkelen dan kinderen die voor de 6m al aan vast voeding zijn begonnen. Zij zei dat je van 5 naar 4 (kunstmatige voeding) flesjes terug mag bij vier maanden en/of 7 kilo en dan ook mag beginnen met fruithapjes. De fruithapjes mogen dan nog geen voeding gaan vervangen. Het is dus gewoon als extraatje en om je kindje rustig te laten wennen aan eten van vast voeding.'

Als het waar is wat de schrijfster zegt is het wel opvallend......
Ook omdat wij vroeger (bijna) allemaal van onze ouders eerder vaste voeding kregen en er toen minder allergien voor leken te komen. Of men ontdekte het niet i.v.m. minder kennis....

ik denk ook dat hoe eerder je vast voedsel introduceert des te minder kans op allergie. En mijn ouders hebben mij ook al eerder dan 4 maanden vast voedsel gegeven en ik heb geen allergie!

@tamjo ik wil beginnen met groente dan fruit, paar hapjes per dag is voldoende en zo verder uitbreiden per bijv 3 dagen.
gr

Terug
Bovenaan