progestan vraagje

Hallo meiden.

Ik heb hier een tijdje gezeten omdat ik dus niet zwanger kon worden. Nu ben ik dus eindelijk na 2 jaar toch spontaan zwanger geworden!

Bij de eerste echo zagen ze alleen dat mijn gele lichaam veels te groot was maar zolang ik geen klachten had deden ze niks. Maar maandagavond ben ik met spoed opgenomen en dinsdagochtend geopereerd. Ze hebben het gele lichaam (corpus luteum) moeten aanprikken die zit dus vol hormonen om je zwangerschap in stand te houden. Die is dus nu weg en moet ik in plaats van dat progestan gebruiken. 3x dgs 2 capsules vaginaal. Ik weet dat mensen dit ook krijgen bij ivf en iui. Hoe zijn jullie ervaringen ermee?
Ik merk dat ik buitengewoon moe ben (komt ook van de operatie maar dit is niet normaal) veel afscheiding heb en erg duizelig ben. Ook vind ik het vies om ze in te brengen aangezien ze natuurlijk zacht worden in je vagina..... hebben jullie dit ook?

Sorry dat ik mijn vraag hier stel maar dit gebeurt niet heel erg vaak dat je als zwangere dit moet gebruiken en kan weinig op internet vinden.

Hoop van jullie te horen. Ester

Hallo,

Ik heb progestan gebruikt na mijn IVF-pogingen en ik herken wat je schrijft hoor. Inderdaad meer afscheiding dan normaal. In het ziekenhuis vertelden ze dat dit het 'omhulsel' van de werkzame stof is. Je lichaam neemt deze stof op en de rest komt weer naar buiten... Ook ik was enorm moe ervan, is ook een bekende bijwerking. Ik ging (als het kon) na het inbrengen altijd een uurtje liggen.
Heel veel succes gewenst met je zwangerschap!

grt. Sasha (moeder van een IVF wondertje van 15 maand)

Hoi Esther

Wat je beschijft is heel herkenbaar van de progestan. Als ik het gebruik ben ik niet vooruit te branden, kan de hele dag wel slapen. Het staat bij mij ook op het doosje. Ik heb het gebruikt met de ivf pogingen. Ze zeiden toen, dat je inlgkruisjes moest gebruiken omdat het echt baggerspul is.
Ik hoop dat je je voor de rest goed gaat voelen.

Liefs

Lydia

Ik kan mij niet meer herinneren dat ik erg moe was maar wel dat ik heel veel afscheiding had maar dat is natuurlijk logisch. Nog even volhouden en dan neemt je lichaam het weer over!

gr
Marielle

Hoi!

Ik herken het wel, was ook snel afgeleid en minder geconcentreerd.

Autorijden ging ook met veel meer moeite dan normaal.

Succes met alles, inderdaad het is 'viezig' maar je doet het niet voor niets!!

Liefs

(actieve) kinderwens sinds nov-2004

--- --- --- 7 x IUI --- --- ---  
--- --- --- 1 x IVF > zwanger!!! --- --- ---
--- --- ---  miskraam 8 wk --- --- ---
--- --- --- Nu wachten op menstruatie en dan op voor Cryo --- --- ---

Hoi Ester
Ik heb ook progestan gebruikt. Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen gehad behalve de afscheiding. Dus iedereen reageerd er weer anders op. Ik wil je heel succes wensen met je zwangerschap en hopelijk heb je baat bij de progestan.
Groetjes nurse71

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Moeten zo weer naar het ziekenhuis toe en dan vraag ik het ook nog even. De moeheid wordt wel iets minder maar autorijden lijkt mij voorlopig geen goed plan!

Heel veel sterkte jullie!!!!!

Liefs Ester

Terug
Bovenaan