Progesteron onderzoek

<p>Goedemorgen!</p><p>Aangezien ik niet heel veel informatie kan vinden hierover vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het slikken van progesteron & dan vooral hoe dit onderzocht wordt.</p><p>Komende week moet ik, op doorverwijzing van mijn vk, naar de gynaecoloog. Deze moet gaan beslissen of ik wel/niet progesteron tabletten moet gaan slikken i.v.m. vroeggeboorte van mijn eerste kindje (36+2). Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dit onderzoek gaat en hoe de gynaecoloog gaat beslissen of het wel/niet nodig is.</p><p>Iemand hier ervaring mee?</p>

Zelf recent ook gehad ivm vroeggeboorte eerste kindje (33 weken), wordt door middel van vaginale echo gekeken naar lengte baarmoedermond en of er evt. ontsluiting is. Ik had zelf de keus om te starten met progesteron of niet (heeft de gynaecoloog niet voor mij bepaald). Ook sinds week 16 gestart met progesteronmedicatie.

Dankjewel! Ik begon al te denken dat ik de enige was hier met deze ervaring haha. 
Inmiddels heb ik een heel mooi uitgebreid medisch protocol gevonden waar heel veel in uitgelegd wordt. Ik vind het eigenlijk wel ontzettend spannend. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat mijn zoontje prematuur was,omdat alles gelijk goed was. Maar door deze doorverwijzing ben ik alleen maar bang geworden dat dit kindje ook te vroeg zal zijn,maar dan veel te vroeg. 

Terug
Bovenaan