Progesteron

<p>Hi!</p><p>Vorige week is bekend geworden dat mijn progesteron gehalte erg laag is en dit waarschijnlijk een zwangerschap in de weg staat. Zijn er meerdere dames hiermee bekend? <br /><br /></p><p>x</p>

Hoi Loetje, Ik heb er nog geen ervaring mee, want ik word er op dit moment op getest. Maar ben wel benieuwd, dus ik lees graag mee. Wat merk jij van een te laag progresteron? Word jij ook steeds veel te vroeg ongesteld?

Hi kersencake,
Ik had steeds een hele korte luteale fase, en wij zijn al ander half jaar bezig dus ze hebben alles onderzocht. En een veelste laag progesteron kwam eruit. Mijn arts is nu op vakantie maar na haar vakantie gaan we kijken hoe nu verder. 
Ik ben benieuwd of andere meiden dit ook hebben meegemaakt en wat voor behandeling zij kregen. 

Hoi Loetje, 
Volg je op dit moment een traject of niet? Zo niet kan het dat je dokter IUI voorstelt.
Je hebt progesteron in de vorm van (vaginale) pillen, utrogestan en in de vorm van een spuit. Die gebruik je dan om je progesteron hoog en stabiel te houden zodat je niet weer snel je menstruatie krijgt.
Maar goed je dokter kan je daar natuurlijk meer over vertellen ? ik zorg altijd dat ik voor mn afspraken de nodige research heb gedaan zodat ik zelf ook met ideeën kan komen en kan kijken naar wat voor mijn idee prettig zou werken.
Succes 

Hoi,
Ik heb mijn gyn gevraagd om Utrogestan na 5 miskramen. Vanmorgen licht positief getest en gelijk de gyn gebeld. Morgen bel afspraak voor extra vroege echo en om Utrogestan te bespreken. Ik hoop dat ze er aan mee wilt werken ??. Progesteron is overigens bij mij nooit getest voor zover ik weet.

@GFvdH wat heftig 5 miskramen. Kan dat komen door een lage progesteron? En zou utrogestan daarvoor helpen? Ik heb ook twee miskramen gehad afgelopen maanden, maar nog geen oorzaak. 

Succes nu voor jou! 
Mijn progesteron was een week na de eisprong wel 30. Wat goed was op dat moment.. Maar wat er daarna gebeurd is geen idee. 

@M’etje ik heb meerdere positieve verhalen gelezen over vrouwen in dezelfde situatie. Herhaalde miskramen en onderzoeken waar geen oorzaak uit kwam. Kan uiteraard puur toeval zijn dat zij na gebruik van utrogestan ineens zwanger bleven.
Het kan zijn dat het baarmoederslijmvlies onvoldoende opbouwt, waardoor de innesteling en zwangerschap niet ondersteund wordt. En dan krijg je een miskraam.

Is bij mij niet gecheckt toen. Maar fijn om te weten, ga ik ook eens aankaarten bij mijn gynaecoloog dan. Vanaf wanneer zou je dat dan gaan slikken?

Terug
Bovenaan