progesteronwaarde

hallo mama van damian,

meid... ik prik eigenlijk elke maand mijn progesteron, maar ik kan je nou toch niet zeggen of het goed is... Of deze waarde betekent dat je een eisprong hebt gehad.
Mijn eerste reactie is dat 4,2 laag is, en er dus geen eisprong is geweest... Maar zeker zeggen durf ik het niet....

Anders maandag gewoon nog een keer het z'huis bellen of hun je kunnen vertellen wat deze waarde betekent.

Succes
grtjs
mama Peet

hoi mama peet,
ik heb al op de site van freya gekeken en die gaf aan dat het tussen 1.0 en 3.0 ligt dus dan denk ik dat het wel goed zit want daar kom ik toch ruim overheen bedank voor je reactie en sucses met zwanger worden ,liefs janiek

Hallo.

Ik reageer normaal niet zo snel op een berichtje, omdat ik op dit moment even niet bezig ben met zwanger worden. Maar soms doe ik het toch even snel.
Ik ben onder behandeling van de gyneacoloog i.v.m. geen eisprong hebben. Dus ik moest ook elke maand mijn progesteronwaarde laten prikken. Mijn gyn was pas tevreden als het boven de 20 was, anders gingen we door met de volgende ronde. Bij mij duurde het een half jaar voor ik het goede progesterongehalte had gehaald.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Linda.

hoi hoi

idd het klopt hoor

boven de 20 is pas goed en eigenlijk willen ze het liefst vanaf 25 hebben

de waarde eronder geeft wel aan dat er een eisprong is geweest maar helaas geen goede en soms zelf geen

succes verder en vraag het de volgende x nog eens na aan je gyn.

groetjes moekje

Hoi,

Het klopt idd wat Linda en Moekje zeggen.
Als de waarde boven de 20 liggen heb je een goede eisprong gehad.

In mijn onderzoeksperiode had ik een week na mijn eisprong een waarde van 15. Omdat het na een week nog zo hoog was kon de gynocoloog zien dat ik een goede eisprong had gehad.

4,2 is dus erg laag en waarschijnlijk heb je dan geen of geen goede eisprong gehad.

Kruimel

Terug
Bovenaan