Programma: Het Consultatiebureau

Heeft iedereen vanmiddag om 17.25 op RTL8 "Het Consultatiebureau" gekeken? Ik was het dus vergeten, maar het ging over de peuterpubertijd.
Ik weet dat velen het meer zien als een Constinatie-bureau, maar misschien dat je wat van het programma opsteekt.
Mijn PC is een beetje langzaam, dus via RTLgemist.nl kijken is een drama, maar ik ben 'm aan het downloaden (wat dus ook een eeuw duurt), maar dan kan ik 'm misschien wel in 1 keer achter elkaar kijken (zonder dat ie iedere minuut 15 seconden moet laden om een buffer op te bouwen).
Het is maar een tip, als je het interessant vind...

Het Consultatiebureau

Liefs Nelleke

Hoi Nelleke,

Ik vond het best interessant, alhoewel ik al veel dingen wist, doordat ik ook twee keer op eigen verzoek  iemand van het CB op bezoek heb gehad, i.v.m. de onhoudbare situatie die hier was ontstaan. Daaruit is voor mij naar voren gekomen, dat duidelijk zijn het allerbelangrijkste is. Het is sowieso weer eens fijn om te zien dat het overal te doen is. Peuterpuberen, slecht eten...etc.

Groetjes Fonske

P.s. mede door tips van het CB, gaat het hier weer goed. Althans voordat ik geopereerd werd. Ik ben natuurlijk heel erg benieuwd hoe ik ze weer terug ga krijgen. Ze zijn straks in totaal  3 weken  bij hun vader geweest.  Daarom komt het CB over een paar weken nog eens langs om alles te evalueren. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat ik me niet hoef te schamen als het even allemaal niet lukt en zij zijn er nu eenmaal voor. Beter hen vragen om advies, dan maar blijven doormodderen, toch! En alleen opvoeden blijft gewoon pittig!!

Ik geef je helemaal gelijk hoor! Beter even hulp vragen en daarna rust in huis dan je leven lang een hok vol herrie!
Tegenwoordig denkt/vind iedereen maar dat je sterk moet zijn, dat je het leven en alles eromheen aan moet kunnen, dat je het zelf moet kunnen allemaal .....
Laten we elkaar alstjeblieft een beetje helpen. En geef toe dat je soms zwakker bent. Niemand is perfect geboren. We doen allemaal ons best en samen redden we het prima!
Dat komt ook door de individualisering. Je hoeft niet meer bij elkaar op de koffie, je kan ook een mailtje sturen. Je hoeft niet meer per se naar je werkplek, je kan ook vanuit thuis werken. Je hoeft niet meer per se naar je oude oma om haar te verzorgen, daar huur je iemand voor in. Maar daarmee moet je het zelf ook meer alleen doen.
Pff, klinkt lekker negatief allemaal.
Maar Yvonne! Petje af hoor! Je doet het geweldig!
Liefs NElleke

Ik heb het programma niet gezien.

Moet zeggen dat ik hier eigenlijk nooit problemen heb met het CB, ze doen hier niet moeilijk en als ik iets wil vragen wordt ik serieus genomen.

heb het net even bekeken via de website, leuk programma! ik zie er ook geen schande in om hulp te vragen aan het CB, ik ga in januari ook een bijeenkomst bijwonen voor gescheiden ouders via het CB, ik pak alle hulp die ik krijgen kan!

was dit nu de eerste aflevering? moet er dan wel aan denken om het te volgen.

PS Fonske, waarom komen ze nu nog een keer straks, omdat ze zo'n lange periode bij hun vader zijn geweest? Want ik neem aan dat die andere 2 keer was toen jullie net wel of net niet uit elkaar waren?

groetjes Jenneke

Op zondagmiddag, ik meen om 13.20 uur komt steeds de herhaling. Ik weet niet precies op welke zender, maar ik heb het dus gistermiddag zitten kijken....

Groetjes Fonske

Dit was inderdaad de eerste aflevering, maar iedere week gaat het over iets anders. Volgens mij gaat het volgende keer over wat jongere kindjes. Niet echt aansluitend op de peuter die ik heb rondlopen. Maar het is altijd wel interessant denk ik.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan