Project poepen......

Hoi allemaal,

Morgen wordt mijn zoontje Sven 6 weken.
Ik heb geprobeerd hem borstvoeding te geven maar dat is niet gelukt. Nu krijgt hij de hypo allergene flesvoeding van Nutrilon. Op zich gaat het prima, hij poept en plast goed en ja, hij heeft wel last van krampjes maar dat schijnt niet vreemd te zijn bij kleine baby's hebben ze me verteld op het consultatiebureau.

Alleen duurt het poepen bij Sven onderhand een hele morgen. 's Nachts begint hij al met woelen omdat de darmpjes dan druk bezig zijn. Rond de morgen heeft hij dan een poepbroek. Maar na de ochtendvoeding begint het hele ritueel weer opnieuw. Dan wordt hij onrustig en begint vaak te huilen omdat zijn darmpjes dan dus weer beginnen. Hij loopt rood aan en laat veel scheetjes. Hij kan er vaak ook niet meer van slapen.
Zo rond het middaguur komt er een soort van 'megascheet' en dan zit zijn broek aardig vol (sorry voor de details). En dan heeft hij vaak een soort van nakrampjes.

Ik vind het zo zielig voor hem want hij heeft er echt veel last van. Het is niet zo dat hij dikke ontlasting heeft of verstoppingen alleen duurt het dus zo lang voordat het eruit komt. Hebben jullie misschien tips om dit 'project' wat makkelijker te laten verlopen?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,

je kan de fles klaarmaken met babyrooibosthee (de tuinen) i.p.v. gewoon gekookt water. Dat kan absoluut geen kwaad voor hem.

succes ermee.

groetjes van marloes

Hoi,

Volgens mij hoort dit er ook een beetje bij. Ik weet nog dat als ik pech had dat mijn dochter na de nachtvoeding moest poepen. Dan zat ik ook nog wel een uur met haar op voor ze terug naar bed kon.
Na een paar maanden ging het steeds makkelijker. Verder hielpen cinae babydruppeltjes ook altijd tegen krampjes.

Groetjes

Hoi,

Wij hebben er ook heel veel last van gehad met ons zoontje.
We hadden via de kinderarts lactulose ervoor gekregen en dat hielp ook niet.
Wij hebben onze zoon tot ongeveer maanden geholpen met poepen met de thermometer. Is wel zielig maar hierdoor had hij wel minder krampen. Toen we begonnen met fruit is zijn poep wat minder stug geworden en kan hij het nu zelf zonder verdere problemen.

Groetjes, Simone (dylan 5,5 mnd en robin 2 jr 9 md)

quote: marietje1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2007 22:24:38'));

Hoi,

misschien dat je over moet proberen te stappen op Nutrilon Omneo 1. Ik heb daar goede ervaringen mee gehad.

Succes

Annemarie

Dat lijkt me niet echt verstandig, aangezien ze op hypoallergene voeding zit.
Ook overstappen kan weer extra krampjes opwekken.
Idd, rooibosthee (de laatste fles) en buikje masseren, fietsen met de beentjes is een goed alternatief om het wat aangenamer te maken.

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan