Projectiel spugen

Hier een berichtje van een ongeruste moeder.

Mijn meisje van 2.5 week spuugde tijdens het voeden vanochtend (fles voeding) veel uit. Het spoot er letterlijk uit. Na het verschonen had ze nog steeds honger heb ik de rest wat nog in de fles zat aangeboden. Dat heeft ze ook helemaal opgedronken. Terug in haar bedje heeft ze nog een beetje gespuugd.

Als ik op internet kijk naar projectiel spugen staat er van alles, maar voordat ik in alle paniek de dokter bel wilde ik eerst hier eens vragen of er meer mensen dit kennen. Ze heeft 1 keer eerder zo erg gespuugd, een week geleden ongeveer, en tijdens voedingen spuugt ze soms een mondje, soms ook niet.

Iemand die dit toevallig herkent?

Ze krijgt 100cc per fles, 7 flessen per 24 uur.

Bedankt alvast!

Groetjes ellen

Hallo Ellen,

mijn zoontje spuugt ook ontzettend veel. Het gaat met ups & downs. Hij is nu 4 maanden en heeft het nog steeds.  Kunstvoeding of mamamelk maakte niet uit. Bij het cb geven ze aan dat het vanzelf over zal gaan. Zijn gewicht groeit goed dus als dat goed gaat, hoeven we ons er geen zorgen over te maken. Hij houdt blijkbaar voldoende binnen. Toen mijn zoontje net geboren was, ben ik in de eerste weken vaak gaan wegen bij het CB om dat goed in de gaten te kunnen houden. Misschien kun je dat ook doen ? Dat stelde mij toen wel gerust.

Ik werd wel gek van alle natte kleertjes. Ik gebruik nu Silly Billy slabbers. Met een opvang bakje zeg maar. De achterkant is van waterdichte stof. Daardoor wordt de kleding niet nat. En het bakje vangt de meeste melk op. Super handig.

Hee,

Mijn dochter van 5,5 werken spuugt ook af en toe erg veel. Soms komt het dan zelfs uit dr neusje. Het cb zei bij mij ook dat dit normaal was en gewoon gebeurt. Vaak lijkt het ook meer dan het is. Maar als ze echt veel spuugt en de fles is leeg, maak ik gewoon een nieuwe fles als ze nog honger heeft. Die drinkt ze totdat ze niet meer hoeft. Ik was woensdag bij het cb en ze was gewoon goed gegroeid qua gewicht! Dus maak je geen zorgen

Hallo Rooosan en Henrike,

Bedankt voor jullie berichtjes. Ben weer wat meer gerust gesteld (en mijn man is blij dat hij gelijk heeft :))

Ik ga idd wel voor de zekerheid de volgende keer ook nog even naar het weeguurtje, maar ik heb wel het idee dat ze goed groeit. Ze plast en poept ook zoals het hoort :)

Goede tip van de silly Billy, ga gelijk kijken.

Groetjes Ellen

Hoi hoi wij kregen het advies om een klein beetje johannesbroodpittenmeel door de voeding te doen hierdoor spuugde hij geen hele flessen meer uit en ook de kleine beetjes werden stikken minder

Terug
Bovenaan