Prolacine, LH te hoog. Testosteron te laag.

<p>Hoi, </p><p>Ik loop sinds dinsdag bij de fertiliteitsarts en heb gister op dag 3 van mijn cyclus mijn bloed laten testen op hormonen.</p><p>Vandaag staat de uitslag online. </p><p>Schildklier is prima. </p><p>LH is 12 wat normaal is voor rond je eisprong, maar aangezien ik op dag 3 zit zit ik hoogstwaarschijnlijk niet rond mijn eisprong. Herkenbaar voor iemand? </p><p>FSH en Oestradiol zijn prima. </p><p>Testosteron is 0.33- en moet minimaal 0.5 zijn. Weet iemand of dit erg verlaagd is en zoja ervaring? </p><p>Mijn prolactine is veelte hoog. 2600+ en dat mag maar max. 500 zijn. Iemand daar ervaring mee?</p><p>Woensdag moet ik weer naar de fertiliteitsarts voor een echo, hopelijk krijg ik dan ook mondeling van haar alvast de uitslag hier van, maar ben nu gewoon vooral benieuwd naar ervaringen van mensen. </p><p>Liefs! </p>

Oja en ik heb al 2x een echo gehad afgelopen 2 maanden en dat zag er allemaal gewoon goed uit. Allebei de keren ook gewoon een eisprong gehad. 

Hai MimiRosie, zelf heb ik al een paar jaar controles op hormonen en heb ook een iets te hoge waarde van prolactine en ik weet van prolactine dat het te maken heeft met borstvoeding kunnen geven. En volgens mij is het zo dat je wanneer je borstvoeding geeft minder kans hebt op een eisprong en dus moeilijker zwanger kan raken. Echter vertelde mijn arts dat je echt wel waardes van boven de 10000 ofzo moet hebben voordat het echt invloed heeft op je vruchtbaarheid. 
Je zou eens kunnen vragen of ze denken aan een prolactinoom. Dit kan je zo opzoeken op internet. Hier kunnen ze achter komen via een scan van de hersenen. Het is niks ernstigs maar heeft wel invloed op alle hormonen in je lichaam. Er zijn medicijnen voor om dan een regelmatige cyclus en dus een eisprong op te wekken.
Hopelijk valt het mee en is er niks aan de hand!

Terug
Bovenaan