Prolactine

Hallo, bij mij is een verhoogd prolactinegehalte geconstateerd. Prolactine zorgt voor de aanmaak van moedermelk maar verhindert ook de menstruatie. En dat is niet handig als je zwanger probeert te worden! Wie heeft ervaringen met verhoogde prolactine?
 
ik heb geen ervaring maar kan je wel wat vertellen:

- als je prolactinespiegel te hoog is kan dit je eisprong remmen, hierdoor remt ook de vruchtbaarheid!
-een prolactine gehalte die te hoog is kan ook zorgen voor het produceren van borstvoeding zonder dat je zwanger bent
(kan ook bij mannen voorkomen melk uitde tepel al het gehalte te hoog is)
blijft jou menstruatie ook uit??? dat schijnt wel zo te zijn met mensen met een te hoog gehalte (of om de twee maanden een menstruatie ofzo)

ik wens je heel veel succes er schijnt ook wel een medicijn voor te zijn, en ik las een verhaal op internet van een vrouw waarbij het gehalte vanzelf weer is gezakt en toch zwanger is geworden, ik zou het er toch even met je huisarts over hebben die kan je wel verder helpen.

heel veel succes,

liefs sandra
 
Hoi Anoniem (4-6-04 08.13) en Sandra2,
Ik heb al een paar jaar dat er vocht uit mijn tepels komt, de ene keer helder en de andere keer is het echt melk. Ik heb nu sinds ik gestopt ben met de pil (sept 03) 2x gehad dat het er echt uit spoot als ik maar even in mijn borst kneep. Echt heel maf. En laatst las ik een artikel over een vrouw die dit ook had, en geen eisprong (dus geen menstruatie) en dat lag aan een verhoogd prolactine gehalte. Toen is bij mij een belletje gaan rinkelen en ben ik naar de huisarts gegaan. Ik kon gelijk bloed laten prikken en inderdaad: een verhoogd prolactine gehalte. Vandaag heb ik een schedelfoto laten maken in het ziekenhuis want er kan een gezwel in de hypofyse zitten die er voor zorgt dat de aanmaak prolactine verhoogd is. Klinkt heel eng maar schijnt allemaal heel goed te behandelen te zijn. Volgende week hoor ik de uitslag en dan zien we wel weer verder. Ik ben blij dat nu bekend is waarom ik geen eisprong heb en ik heb nu het gevoel dat zodra dat eenmaal op gang is dat ik normaal zwanger kan worden zonder andere kunstmatige ingrepen. Ik hoop het maar. Zo, een heel verhaal, maar ik ben blij dat ik het even kwijt kan, want alleen mijn zusje en mijn beste vriendin weten dat wij bezig zijn zwanger te worden. Ik vind het fijn dat ik jullie reactie heb gekregen.
 
jeetje het is wat hé, nou ik wen je heel veel succes en laat je ons nog even weten wat de uitslag is??
ik duim voor je dat die goed is..
heel veel succes en natuurlijk ook je man want daar is het allemaal even spannend voor.
succes liefs sandra
 
Terug
Bovenaan