Prolactine

Hallo, bij mij is een verhoogd prolactinegehalte geconstateerd. Prolactine zorgt voor de aanmaak van moedermelk maar verhindert ook de menstruatie. En dat is niet handig als je zwanger probeert te worden! Wie heeft ervaringen met verhoogde prolactine?
 
ik heb geen ervaring maar kan je wel wat vertellen:

- als je prolactinespiegel te hoog is kan dit je eisprong remmen, hierdoor remt ook de vruchtbaarheid!
-een prolactine gehalte die te hoog is kan ook zorgen voor het produceren van borstvoeding zonder dat je zwanger bent
(kan ook bij mannen voorkomen melk uitde tepel al het gehalte te hoog is)
blijft jou menstruatie ook uit??? dat schijnt wel zo te zijn met mensen met een te hoog gehalte (of om de twee maanden een menstruatie ofzo)

ik wens je heel veel succes er schijnt ook wel een medicijn voor te zijn, en ik las een verhaal op internet van een vrouw waarbij het gehalte vanzelf weer is gezakt en toch zwanger is geworden, ik zou het er toch even met je huisarts over hebben die kan je wel verder helpen.

heel veel succes,

liefs sandra
 
Hoi Anoniem (4-6-04 08.13) en Sandra2,