<p>Na een jaar proberen zwanger te worden (onregelmatige cyclus etc), ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Op de echo was gelukkig niets te zien, maar in mijn bloedwaarde is een verhoging van prolactine geconstateerd. Normaal mag dit maximaal 500 zijn, maar bij mij was het 600 (niet extreem verhoging dus). Nu wil ze aan het begin van mijn volgende cyclus nog een keer langskom om bloed te prikken omdat deze waardes best kunnen schommelen en iets te hoog dus vaker voorkomt.</p><p>Ik had nog nooit van prolactine gehoord en ben dat eens gaan googlen. De volgende symptomen kunnen voorkomen:</p>Onregelmatige of uitgebleven menstruatieMelkuitvloed uit de borstenMogelijke onvruchtbaarheidMinder zin om te vrijen (minder libido)Emotionele klachten, somberheidGewichtstoenameHoofdpijnVerminderd zien<p>Vooral melkuitvloed vroeg mijn gynaecoloog steeds naar, maar dat is nu juist de enige die ik niet heb. Ik heb bijvoorbeeld wel een onregelmatige cyclus, laag libido en gewichtstoename. Dat laatste kan natuurlijk ook gewoon met mijn levensstijl te maken hebben.</p><p>Maar de laatste twee ben ik vooral benieuwd naar. Ik heb namelijk nu al 8 jaar oogpijn die geen arts kan verklaren. Nu zie ik hierbij hoofdpijn staan en verminderend zien. Ik ben benieuwd of iemand anders ook een verhoogd prolactine heeft/heeft gehad en wat daar de klachten bij zijn geweest?</p>