prolactine

Hoi,ik heb een vraagje,ik ben in 23 aug(2005) met de pil gestopt om zwanger te worden,meteen menstruatie gehad(onnatuurlijke).Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden en ik heb sinds een maand melkvloed(melk uit beide  tepels) maar niet zwanger al 2 keer getest.nou weet ik dat dit duidt op een hoog prolactine gehalte en dat hier medischijnen voor zijn.Wat ik me afvraag is of je hier nou altijd medicijnen voor moet nemen of dat het ook vanzelf weer kan verdwijnen,heeft iemand hier ervaring mee?
Verder ben ik benieuwd of er alternatieve medicijnen zijn ,ik slik nl saliedruppels die staan er om bekend dat ze lactatie verlagend werken ,ik slik teunissbloem oliecapsulles en monnikspepercapsules om de cyclus te bevorderen,
alvast bedankt
gr Cat

quote: Cat1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-10-2005 23:19:28'));

Hoi,ik heb een vraagje,ik ben in 23 aug(2005) met de pil gestopt om zwanger te worden,meteen menstruatie gehad(onnatuurlijke).Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden en ik heb sinds een maand melkvloed(melk uit beide  tepels) maar niet zwanger al 2 keer getest.nou weet ik dat dit duidt op een hoog prolactine gehalte en dat hier medischijnen voor zijn.Wat ik me afvraag is of je hier nou altijd medicijnen voor moet nemen of dat het ook vanzelf weer kan verdwijnen,heeft iemand hier ervaring mee?
Verder ben ik benieuwd of er alternatieve medicijnen zijn ,ik slik nl saliedruppels die staan er om bekend dat ze lactatie verlagend werken ,ik slik teunissbloem oliecapsulles en monnikspepercapsules om de cyclus te bevorderen,
alvast bedankt
gr Cat

hoi Cat,

Mijn man is afgelopen zomer ook getest op zijn prolactine en die bleek verhoogd te zijn. Een verhoogde prolactinegehalte duidt meestal op een prolactinetumor bij de hersenen. Schrik hier niet van want dit zijn meestal goedaardige tumoren. Hebben ze je bloed al getest op prolactine? Deze mag maar 20 zijn (mijn man had 120).

Kijk op de site van www.stilverlangen.nl onder aandoeningen en dan hypofysestoornissen voor meer info.

Bij mijn man hebben ze toen een mri scan gemaakt en er bleek inderdaad een hypofysetumor te zitten van 5 mm. Hier krijg hij nu medicijnen voor.

sterkte.

Marielle

hoi cat

Allereerst spannend he stoppen met de pil.... Toch denk ik dat je beter na het forum zwanger worden kan gaan. Hier zitten mensen die (helaas) veel problemen hebben met zwanger worden. Ik zou daar je vraag nog een keer neer zetten. Heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger.

groetjes rozemarijn      

Hoi Cat
Je kan gewoon aan je huisarts een verwijsbriefje vragen voor het ziekenhuis waar ze je bloed afnemen om te zien of je prolactine gehalte juist is. Toevallig heb ik dit vanmorgen gedaan. Ik hoor maandag ofzo de uitslag. Ik had net als jij dat ik 'lekte'.

succes!!

Costa

Hallo dames,bedankt voor jullie reacties,
Ik zal de vraag idd nog even op het zwanger worden forum zetten.
ik heb trouwens niet dat ik lek ,alleen maar als je knijpt,van de tumor had ik ook gehoord idd,gelukkig is dat geen ernstige zaak.
jullie enorm veel succes met zwanger worden,
Gr Cat

Hoi Cat1

Mijn naam is linda ben 29 jaar probeer al 2 jaar zwanger te raken van de 2e maar nog steeds niet zwanger in maart van dit jaar heeft de gyn. ondekt dat mijn prolactine gehalte te hoog is en dan raak je niet zwanger ik heb daarvoor medicijnen gehad en deze worden ook voorgeschreven als je als moeder wilt stoppen met borstvoeding. tegen mij is gezegt dat dat niet vanzelf stopt je moet er echt medicijnen voor hebben want anders blijft jouw lichaam dat hormoon teveel aanmaken en krijgt jouw lichaam ook door dat er eventueel een zwangerschap is en dan raak je nooit zwanger. mijn cyclus bleef onregelmatig dus ik slik nu clomid tabletten en ga nu een spannende week tegemoet wordt ik nu ongi. of ben ik zwanger ben vandaag wel erg misselijk en alles staat  me tegen dus wie weet. ik hoop dat je er wat aan heb succes.

groetjes linda

Terug
Bovenaan