Proluton injecties

Hoi iedereen,

Zijn er hier mama’s met ervaring met proluton injecties vanaf 16 weken?

Bijwerkingen? Of het werkt?

Groetjes Janneke

Ik niet maar ik ben wel heel benieuwd. Als alles goed blijft gaan is dit voor mij ook een keuze.
Ik ken wel iemand die het heeft gehad en die heeft een gezond kindje op de wereld gezet. Of het door de injecties komt weet je natuurlijk nooit.

Ik heb nu 5 injecties gehad en mijn buik is rustig. Dus het werkt!
Bijwerkingen die ik heb zijn: slaperigheid, stemmingswisselingen en spierpijn van de spuit. 

Ik heb er vorig jaar ook een topic aan gewijd. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen. Ik was van te voren al veel misselijk geweest en veel spugen en wilde me niet de rest van de zwangerschap ook nog eens zo voelen. Door de hormonen die je krijgt ingespoten bestond namelijk die kans volgens de gynaecoloog. Omdat ze bij mijn eerste bevalling niet wisten wat de reden voor vroeggeboorte was, was voor mij dus ook niet duidelijk of deze spuiten ook echt zin zouden hebben. Ik denk zelf dat het kwam door te weinig rust. Tijdens de laatste zwangerschap werd de lengte van de baarmoedermond regelmatig opgemeten. Een keer was deze iets korter, maar na meer rust leek het alsof deze toch weer wat langer was geworden. Vanaf 18 weken had ik vaak last van harde buiken, ik ben toen ook langzaam minder gaan werken en ben uiteindelijk 9 weken van te voren gestopt. 3 weken nadat ik verlof had, had ik geen last meer van harde buiken. Waar de eerste met 33 + 5 is geboren, is de 2e met 39 + 4 geboren. Ik ben blij dat ik deze keer echt meer naar mijn lichaam heb geluisterd. Succes met je keuze en de rest van de zwangerschap!

Hoi Janneke, 
ik heb mijn eerste proluton injectie vorige week gehad. Aanstaande dinsdag krijg ik de tweede. 
Mijn jongste is met 27 weken geboren. Vanaf 16 weken erge bloedverlies gehad en veel harde buiken. 
Vandaag 23 weken zwanger van de derde en de harde buiken zijn helaas 3 weken geleden weer begonnen. Vorige week 2 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de weeen remmers en toen heeft de gynaecoloog besloten om met deze injecties te gaan beginnen..
heb alleen wat spierpijn gehad 2 dagen in mijn bovenbeen. Voor de rest geen klachten. Wanneer krijg jij de eerste? 

Terug
Bovenaan