Ik heb er vorig jaar ook een topic aan gewijd. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen. Ik was van te voren al veel misselijk geweest en veel spugen en wilde me niet de rest van de zwangerschap ook nog eens zo voelen. Door de hormonen die je krijgt ingespoten bestond namelijk die kans volgens de gynaecoloog. Omdat ze bij mijn eerste bevalling niet wisten wat de reden voor vroeggeboorte was, was voor mij dus ook niet duidelijk of deze spuiten ook echt zin zouden hebben. Ik denk zelf dat het kwam door te weinig rust. Tijdens de laatste zwangerschap werd de lengte van de baarmoedermond regelmatig opgemeten. Een keer was deze iets korter, maar na meer rust leek het alsof deze toch weer wat langer was geworden. Vanaf 18 weken had ik vaak last van harde buiken, ik ben toen ook langzaam minder gaan werken en ben uiteindelijk 9 weken van te voren gestopt. 3 weken nadat ik verlof had, had ik geen last meer van harde buiken. Waar de eerste met 33 + 5 is geboren, is de 2e met 39 + 4 geboren. Ik ben blij dat ik deze keer echt meer naar mijn lichaam heb geluisterd. Succes met je keuze en de rest van de zwangerschap!