Protesthuilen, tips??

Hallo, onze Teun is nu 2,5 week oud en hij huilt veel uit protest. Bij het wassen, verschonen, in bed leggen huilt hij behoorlijk. Pak je hem vervolgens op, dan is er niets meer aan de hand.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe gaan jullie daarmee om?

Groetjes!

Misschien houdt Teun wel gewoon niet van het 'gepluk' aan zn lijfje, heel veel babytjes hebben een hekel aan verschonen/omkleden.
Als je er vrij zeker van bent dat hij geen pijn heeft dan denk ik dat hij er gewoon even aan moet wennen, hij heeft 9mnd in alle rust gezeten en nu moet hij vanalles.... Dat is niet niks!
Misschien helpt het om een zelfde liedje steeds voor m te zingen als je m verschoont/wast zodat hij dat gaat herkennen en associeert met iets fijns!?

Liefs L81

Ik kan je alleen adviseren de handelingen altijd op dezelfde plaats en in dezelfde omstandigheden te doen. Inderdaad iets zingen of een muziekdoosje als de kleine op de commode ligt.

Onze oudste vond het aankleden ed ook niet fijn, op een gegeven moment gaat het echt beter. Bij ons hielp het vooral om hem iets in de hand te geven maar dat gaat nu natuurlijk nog niet!!

Succes!

Vooral alles heel rustig doen, bij babies gaat het besef van bewegingen in het begin 5 tot 10 keer zo langzaam. En als hij het doet als je hem weglegt, heeft hij misschien meer behoefte om bij jou te zijn?

hoi hoi,

Heel herkenbaar hoor, onze meid had dat in het begin ook heel erg. Ik ben toen tegen haar gaan vertellen. Precies vertellen wat je allemaal doet. Ook een liedje zingen of gekke bekken trekken hielp erg goed.

Groetjes Anninas

Onze dochter huilt / huilde ook vreselijk uit protest, en ze heeft een behoorlijk luide stem, vreselijk!! Het ene moment is het lachen om zo ineens over te gaan op huilen / krijsen. Ook vaak zodra we haar neerlegden in box / bedje enz. Rechterop zoals op de arm of in de wipstoel was wél oke, dus raadden ze ons aan om naar de chiropractor of osteopaat te gaan, het kan nml zijn dat er iets 'knel' zit waardoor ze pijn / last hebben in rug of nekje. Vooral bij kinderen die een hele snelle bevalling hebben gehad of zijn geboren dmv tang of vacuum. Ik stond er eerst afwijzend tegenover maar ben gaan lezen op internet en heb gewoon een afspraak gemaakt om uit te sluiten dat ze idd wel of geen pijn / last had. Je kindje kan door één of slechts een paar behandelingen al heel erg veranderen in een meer-tevreden baby.
Bij onze dochter blek er echter geen knel oid te zitten, gelukkig, en nu ze 3 mnd is geweest gaat het ook al veel beter, ze huilt minder en protesteerd ook minder. Blijven kletsen of zingen tegen d'r werkt bij ons nu ook goed zoals hierboven omschreven.
Succes.

Terug
Bovenaan