Provera en Clomid

Hallo,

Ik ben gisteren begonnen van een 10 daagse kuur Provera (1x daags 2 tabletten) en moet op cyclusdag 3 beginnen met Clomid 50 mg.
Wie heeft hier ook ervaring mee?

Groetjes

Hoi MamavanM,

Bij mijn eerste kindje ben ik ook doormiddel van Clomid zwanger geraakt! Ik ben toen begonnen met 50mg, maar die sloeg bij mij niet aan. De 100mg daarintegen wel en ik was toen ook gelijk zwanger!! Ons dochtertje is nu inmiddels 2.5 en ik ben weer met een nieuwe kuur begonnen, ook nu lijkt de 50 mg niet aan te slaan al moet ik maandag toch voor de zekerheid nog een keer terug voor een follikelecho, dus ben benieuwd!
Succes,
Groetjes

Hoi meiden,

Grappig dat ik jullie dit nu lees net nu ik begin met clomid.

Ik heb ook clomid gebruikt om zwanger te worden van ons eerste kindje.
Ik begon toen ook met 50 mg, toen 100 en met 150 mg was ik na twee keer zwanger.

Ons zoontje is nu bijna twee en we gaan dus voor de volgende.(spannend hoor).  Ik zit vandaag en op mijn tiende dag provera en ben gister begonnen met menstrueren. en dan moet ik morgen beginnen met clomid 50 mg. Ik ben benieuwd of dit aan slaat want de gyn. zegt dat het niks zegt wat je de vorige keer nodig had.

Nou heb ik een paar vraagjes nou hoop ik dat jullie deze kunnen beantwoorden, of in ieder geval jullie mening willen geven:

- ik begon gistermiddag met buikpijn en rugpijn (echt menstruatiepijn) en gisteravond voor dat ik naar bed ging verloor ik wat bloed. Nu heb ik vannacht ook een klein beetje bloed verloren en ook vandaag weer een klein beetje.
nou vraag ik me af of ik gister al als dag 1 moet beschouwen of dat dat vandaag is. Want ik moet op dag 3 met clomid beginnen?

- ohh ik had nog meer vraagjes maar ik weet ze niet meer!!!
Nou zodra ik ze weer weet horen julli het!

groetjes nijntje.

Hoi Nijntje,
Sorry dat ik het een beetje laat lees, maar ik twijfelde inderdaad ook over de dag waarop m'n ongesteldheid was begonnen. Op maandagavond had ik wel een beetje bloed maar nog geen tampon nodig. En dinsdag was ik echt giga ongesteld!! Ik ben toen gaan tellen vanaf die dinsdag. Ben vanochtend nog voor een echo geweest, maar de 50mg doet nog niet erg veel ( dit is m'n 14e dag ) Vrijdag moet ik nog een keer terug, dus wie weet. We wachten maar af!
Succes,
Groetjes

Hoi meiden.
Ook ik heb iets meer dan1 jaar clomid gebruikt (150)  maar helaas zonder resultaat maar dat wil niets zeggen hoor want er zijn genoeg meiden die er wel zwanger mee zijn geraakt!
Dus geef de moed niet op ;-)
Mij hebben ze altijd gezecht dat je dag 1 als dag 1 mag rekenen op het moment dat je rood bloed verliest (dus geen donker oud...) als dit voor acht uur s'avonds is is het dag 1 en anders telt de dag erna als 1. Opzich is het ook niet zo'n probleem als je een dag later begint want je mag vanaf cyclusdag  3 tot en met dag 5 starten met clomid. Dus twijfel je dan wacht je gwoon nog een dag! Wel even aan je gyn zeggen dan :)

Ik wens jullie veel succes!

Terug
Bovenaan