provera gekregen ? wie heeft dit ook gehad?

hallo meiden ik ben vandaag bij de gyn geweest en wat blijkt nou heb ik helemaal geen eisprong gehad deze maand? en nou heb ik med mee gekregen om de eisprong op te wekken? en dan moet ik over twee weken terug komen en ben ik dan ong dan moet ik iedere dag komen om het eitje in de gaten te houden tot dat het springt?
en ben ik over twee weken niet ong geworden ja dan moet ik volgens de gyn toch echt een keer pos testen??nou ben benieuwd!!
wie heeft deze med ook ooit gekregen?? of heeft zo nu nog???
en heeft dit bijwerkingen??
ik heb dit nog nooit mjeegemaakt , ik ben al wel twee keer zwanger geweest , ( zie de topic ik weet het effe niet meer) maar toen was ik meteen zwanger?? en nu duurt het allemaal zolang, raar??
ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven?
een dikke knuffel voor iedereen!!
xxx wendy

Hoi Wendy!

Ik gebruik ook provera aangezien ik helemaal geen eisprong vanmezelf heb. Ik krijg eerst 10 dagen provera, dan meestal naar een dag of drie komt mijn ongi en dat is dan dag 1 (vandaag dus...)
Op dag vier begin ik met de clomid om mijn eitjes te laten groeien en moet ik vanaf dag 14 ongeveer voor de echo's om de follikel's te meten of ze groeien. Als ik dan een eisprong heb wordt ik na 14 dagen vanzelf weer ongi, of niet en ik ben zwanger....helaas tot nu toe dus nog niet. Heb ik geen eisprong dan moet ik weer afbouwen met provera en begint alles weer van voor af aan..... Kun je het een beetje volgen??

Omdat ik op 50 en 100 mg clomid niet reageerde moest ik dus telkens afbouwen met provera en nu de laatste keer met 150 mg clomid had ik een eitje die op dag 19 sprong...helaas niet zwanger dus na 14 dagen ongi.

Hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor   je. De provera heeft geen bijwerkingen dus je merkt er eigenlijk niets van. Volgens mij zijn hier meer meiden die een soort gelijk middel gebruiken maar volgens mij zijn ook daar verschillende stoffen merken en midddels in te krijgen en is het gewoon afhankelijk van wat de gyn je voorschrijft.

Nou succes xxx Niekje

Hallo Wendy

Ik heb regelmatig een provera kuur gehad.
Provera zorgt er voor dat je gaat menstrueren zodat je aan een nieuwe cyclus/behandeling kunt beginnen.
Hopelijk mag je snel verder kijken!
veel succes!!!
Liefs,
maam Peet

Terug
Bovenaan