prut in oogje

Hallo mama's,


Ik heb een ventje van 3 jaar en hij heeft pas de griep gehad. Torenhoge koorts, rillerig en is nu snipverkouden. Maar hij heeft nu  elke moment prut in zijn oogje en het ziet er groen   uit.

Kent iemand dit?

Ik heb wel eens zelf zoiets gehad, maar dat was een infectie door een splinter. Ik heb toen ook oogzalf gekregen.

Maar bij hem is het na een verkoudheid en is het dus groen!!

Ik hoop dat iemand dit kent, anders bel ik toch maar even de dokter.

Alvast bedankt,
Angela

 
Het klinkt als een ontstoken oogje. Als de prut (in oogjes, wondjes e.d.) groen is, dan is het inderdaad ontstoken.
Wacht het eventjes af. Maak het regelmatig schoon met de punt van een vochtig washandje. Het kan gewoon met kraanwater, sommige moeders gebruiken afgekoeld gekookt water. Meestal is het na een paar dagen beter.
Ik kan me voorstellen dat na een splinter (kans op infectie e.d.) behandeling met zalfjes gestart wordt. Maar een ontstoken oogje na/tijdens verkoudheid gaat in de meeste gevallen zonder zalfjes over.
Veel sterkte en succes!

groetjes Marieke
mv stan 04-09-04
 
Hoi Marieke,

Bedankt voor je reactie, ik wacht idd maar even met naar de dokter gaan. Die hebben we al genoeg gezien.
Ik ben inderdaad met (gekookt) water bezig op een watje. Maar wat een gedoe zeg, meneer wil het natuurlijk niet. Dat wat reeds opgedroogd is doet dan een beetje zeer. Daarom doe ik het al met een beetje warm water maar hij wil het niet op z'n oogje houden zodat het een beetje week wordt. Hij is ook weer flink koortsig en gewoon ziek.

Wordt ie sterk van zullen we maar zeggen. Maar wat zijn ze zielig he als ze ziek zijn. Het 'mama' komt er dan ook nog eens extra zielig uit, want hij weet donders goed dat ie dan iets meer zijn zin krijgt dan normaal. Ik weet het, maar vind het ook niet zo erg. We willen allemaal wel eens wat extra verwend worden als we ziek zijn.

groetjes,

Angela (m.v. Cas 02.03.04)
 
Heel veel sterkte met je zielige ventje!! Soms is het dan ook wel heerlijk om zo'n veilige haven voor ze te zijn.

Even off-topic: Ha, zo te zien heeft Cas ook een leuke geboorte datum!!

Beterschap!
 
Hoi Marieke,

Met Cas gaat het gelukkig weer wat beter. Alhoewel hij gisteren volledig dichtgeplakte oogjes had. Hij lag gelukkig bij ons (doet ie vaker als hij ziek is) en ging op de tast naar papa. Maar geen koorts meer. Echter, nu is mama aan de beurt, goh wat is dat lang geleden zeg, koorts! Ben de hele dag al rillerig en lig met dit weer in een kokend heet bad!!

Zijn  geboorte datum vind  ik nu wel leuk maar toen niet. Ik was 22.02.04 uitgerekend en liep als een te strak opgeblazen ballon rond. Maar ach, het zijn schatjes, nietwaar!!.

Groetjes,

Angela
 
Terug
Bovenaan