Prut oogjes

<p>Mijn dochter van 4.5 maand heeft sinds vorige week donderdag al last van verkoudheid en prut oogjes. Achteraf bleek dit te heersen op kdv. We doen sindsdien al ons best om het schoon te maken met een gaasje maar toch is haar andere oogje nu ook besmet. Komt ook doordat zij er zelf in wrijft. Als mijn dochter geslapen heeft raakt zij in paniek omdat haar oogjes niet open kunnen.</p><p>Aangezien zij ook hoest ben ik bij de huisarts geweest. Geen verdere behandeling nodig, het is niet ontstoken.. kwestie van zo doorgaan... wie heeft de tip tegen prut oogjes? Borstvoeding heb ik ook al erin gedaan. Dit heeft de klachten wel grotendeels beperkt maar helaas is het nog niet over.</p>
 
Er is geen gouden tip. Prut oogjes zijn onschuldig maar gewoon een beetje vervelend. Steeds schoonmaken met uitgekookt water en een gaasje ofzo ja. Veel meer kun je niet doen, het gaat vanzelf over!
 
Mijn dochter van 2.5 jaar had het laatst ook. Is echt altijd 6.00/6.30 wakker, toen was het ineens 8.00. Waarschijnlijk omdat ze haar ogen niet zelf open kreeg hahaha. Ik heb er wel keihard om gelachen eigenlijk hihi. Ze riep rond 8:00: Maaaama, m'n ogen kunnen niet open, ze willen nog slapen! Hihi!♡
 
Onze kinderen hebben het wel vaker. Zo snel mogelijk schoonmaken zodra je het ziet. Dus als het nat is. Dan is het het minst vervelend. En met een schone hydrofieldoek en lauw water. Mocht het al opgedroogd zijn, lekker onder de douche zodat het los weekt. Zo beschadig je het huidje ook niet.
 
Als je een kop thee zet met kamille en daar de oogjes van buiten naar binnen schoonwrijft kan helpen. Kamille is ontstekingsremmend. Mijn huisarts gaf dat als tip. Wij hebben uiteindelijk antibiotica zalf gekregen maar dit kreeg ik met geen mogelijkheid in zijn ogen gedruppeld. Toen drie keer daags met de kamille
 
Duurde hier ook wel een week of 2. Rode dikke oogjes met prut. Ook niks van de huisarts gekregen. Gelukkig zei een leidster op de opvang dat het best wel even kon duren. Anders was ik er nerveuzer over geweest. Wij hebben geen rare dingen in haar oogjes gewreven of gesmeerd en gewoon met een wattenschijfje en gekookt water een paar keer per dag gereinigd. Het hield vanzelf weer op inderdaad. 
 
Watje met uitgekookt water en inderdaad borstvoeding heeft bij ons echt geholpen. Borstvoeding werkte direct bij ons, met schoonmaken werd het niet beter na de melk ging het de dag erna gelijk al beter.
 
Terug
Bovenaan