prutoogje

he hallo,

Mijn dochtertje is al een tijdje flink verkouden. Gelukkig wordt het al wat minder. Ze heeft al neusspray gehad en dat heeft zn werk wel goed gedaan, maar toch nog niet helemaal weg. Sinds vandaag heeft ze ook een prutoogje. Ik maak het bij iedere schone luier even schoon met een wattenbolletje en gekookt(afgekoeld) water. Maar dan heb ik het schoon gemaakt en nog geen 10 minuten later is dr oogje alweer vies. Nu heeft ze er naar mijn idee geen last van maar toch? Dokter of niet....

gr. Linda
 
Onze zoon heeft er af en toe ook last van. Zeker in combinatie met verkoudheid. Wij maken het altijd even schoon met een tissue gedrenkt in water. Het liefst gekookt en afgekoeld water, maar dat heb je niet altijd direct klaar als er zo'n oogje geconstateerd wordt.
Bij hem is het meestal met 2 dagen weer over. Als het niet goed voelt, dan kan je altijd even met de huisarts bellen.
Groetjes Marieke
 
Hoi,

Ik ben eens met een prutoogje naar de huisarts geweest, maar die heeft mij gewoon weer naar huis gestuurd: schoonmaken met gekookt en afgekoeld water tot het over is, zei hij erbij. Ik heb het nog speciaal gevraagd, maar ze geven er niets voor.

Groetjes,
Machteld
 
Blijven schoonmaken. Als het oogje niet meer open wil of als beide
oogjes beginnen dan is het verstandig om naar de huisarts te gaan.

Je hoeft overigens niet schoon te maken met gekookt en afgekoeld water.
Ons leidingwater is tegenwoordig zo goed als steriel en er als er al
bacterien in zouden zitten dan zijn dit zeker geen bacterien die de
infectie zou beinvloeden. Ik had dit vermoeden zelf al maar heb overleg
gehad met de huisarts en die dacht er hetzelfde over. Vroeger waren de
leidingen smerig en daardoor blijft men maar water koken.

 
Hoi,

Als kindjes verkouden zijn dan zit het traanbuisje ook weleens dicht.
Dit kan zorgen voor een prutoogje.
Je kan eigenlijk niet meer doen dan het met afgekoeld gekookt water schoonmaken en neusspray gebruiken.
Ook gebruik ik dan Luuf (soort dampo voor baby's) om zo het neusje een beetje open te krijgen. Zodra mijn zoontje niet meer verkouden is, verdwijnt het prutoogje ook.

Als je kindje niet verkouden is dan kan het oogje ook een beetje ontstoken zijn, maar aangezien je schrijft dat het wel verkouden is zal dit het waarschijnlijk niet zijn.

Groetjes, Femke
 
Terug
Bovenaan