prutoogje

al vanaf de kraamweek heeft mijn dochter (19-03) soms erger soms iets minder 1 vies prutoogje. Ik maak het bij elke verschoning, zo'n 6 keer per dag schoon met afgekoeld, gekookt water met watjes, maar het blijft. Heeft iemand tips?

hoi,

Als ze huilt heeft ze dan aan 1 oog of aan allebei d'r oogjes traantjes?
Als dat zo is, zou ik denken aan een verstopt traanbuisje.

Ik weet niet of jullie (vaak) in de auto zitten, maar de airco of een ventilatie roostertje wat gericht staat? (was hier nl zo)
Hopelijk is het snel over!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Mijn zoontje kreeg het een paar dagen na de geboorte ook. Toen hij drie weken was, was ik het zat. Het leek wel een buitenaards wezentje met zijn bijna dichte oogjes.  Ik ben naar de huisarts gegaan en toevallig werd het die dag ook nog helemaal rood en wat dikkig. Dit kon met druppeltjes opgelost worden. Als ik nog iets langer had gewacht had hij waarschijnlijk al aan de antibiotica gemoeten. En dat bij zo'n kleintje. Maar dat was dus gelukkig niet nodig.
Ik zou dus even naar de huisarts gaan om het na te laten kijken. Zeker omdat je kindje het al zo lang heeft. Misschien is het niks, maar dan weet je dat in ieder geval.
In mijn kraamweek adviseerde mijn kraamhulp de oogjes te druppelen met borstvoeding, maar dit werd door anderen juist weer niet geadviseerd. Inderdaad gekookt water, maar dat moet je dan eigenlijk ook weer in de koelkast bewaren, omdat er anders ook weer bacterien kunnen ontstaan in dat gekookte water.

Succes
Marianne

Op CB geweest. Ze heeft even gekeken, maar zag er prima uit.Gewoon blijven schoonmaken, eventueel met borstvoeding druppelen en een beetje het ooghoekje masseren. Het is inderdaad een nog verstopt traanbuisje en kan wel tot 6 à 9 maanden duren, nou ja, even geduld dan maar.
Erg hè, ik vind het zo zonde, Naomi is zo mooi, dan vind ik zo'n groen prutje zo jammer.

heey hoi,

Inderdaat borstvoeding is echt ideaal ervoor. Want mijn zoontje had het ook vrij snel toen hij thuis is gekomen van het ziekenhuis. Kreeg hij last van ontstoken oogjes. Hij heeft het denk ik ook iets van 8 weken gehad en toen kwam ik bij een vriendin en die vertelde dat dus over de borstvoeding. Dat heb ik gedaan een aantal keer en het is weg nu.

Borstvoeding is overal goed voor. Ook voor kleine open plekjes. Smeer er maar borstvoeding op en het heelt!

Succes!

Nathalie

Terug
Bovenaan