prutoogje

Mijn ventje heeft sinds een paar dagen een soort prutoogje. Er komt iedere keer wat prut in zijn ooghoekje, wat ik er dan uit kan wrijven. Het oogje is niet ontstoken, anders was ik even naar de huisarts gegaan. Maar wat kun je het beste doen om een prutoogje schoon te maken?

hoi,hoi

Oogjes kun je best schoonmaken met een watje en gekookt water (natuurlijk koud gekookt water hihihi). Dat doe ik in ieder geval als Evi een vies oogje heeft.

groetjes Sonja

Volgens mijn kraamhulp: een steriel gaasje (een watje kan gaan pluizen, waardoor pluisjes achterblijven) met koud water, dat niet gekookt hoeft te zijn als je het meteen gebruikt ('want tegen de tijd dat het is afgekoeld zitten er net zoveel bacterieën in als in het koude water dat je meteen gebruikt).
Ik zou zeggen: kies zelf maar wat je het meest aanspreekt.

Hallo mijn dochtertje heeft er ook last van ben bij de huisarts geweest en haar traan buisje is verstopt
Helaas kun je niets anders doen als het goed schoonmaken met gekookt afgekoeld water en onder haar oogje zachtjes masseren

Groetjes Monique

Nog handiger.  Druppel een beetje moedermelk rechtstreeks uit je borst in het ooghoekje. Moedermelk is steriel en heeft de juiste temp.
Moet je natuurlijk wel borstvoeding geven!

Groeten,
Yolanda

Ik doe het altijd met een wattestokje en afgekoeld, gekookt water. En het werkt prima. Nu ik dit aan het typen ben realiseer ik me dat ik het al 2 weken niet heb hoeven doen... Fijn! Enne... niet schrikken als het binnen enkele dagen weer terugkomt, gebeurde mij heel vaak. We moeten gewoon wachten tot de traanbuisjes volledig ontwikkeld zijn... (met 4 maanden ofzo??)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Terug
Bovenaan