prutoogje

al vanaf de kraamweek heeft mijn dochter (19-03) soms erger soms iets minder 1 vies prutoogje. Ik maak het bij elke verschoning, zo'n 6 keer per dag schoon met afgekoeld, gekookt water met watjes, maar het blijft. Heeft iemand tips?

Misschien een keer naar de huisarts gaan? Als mijn zoontje (3 jaar) er lang laatst van blijft houden krijg ik van de ha wel eens een zalfje. Is het met een paar dagen over.

Judith

Hallo

Dat ken ik
Meike  ( van 9 febr )  heeft er ook een hele tijd last van gehad
Soms was het erg en dan weer wat minder haar huidje naast haar oogje werd er zelfs rood van
Daar heb ik toen zalf voor gehad van de huisarts maar voor het andere kreeg ik niet wat vlgs hem was dat een verstopt traanbuisje en dat zou van zelf over gaan rond 4 maanden
Anders zou ik het moeten larten doorprikken in het ziekenhuis
Ze heeft er nu sinds 2,5 weken geen last meer van bij haar is het vanzelf over gegaan gelukkig

Groetjes monique

Christian had hier ook veel last van, met het "gewone" poetsen met water bleef het niet langer dan 2 dagen weg. Toen hij 2 maanden was, was zijn oogje een keer zo vies dat ik er echt genoeg van had. Via de huisarts een zalfje gehad (fucithalmic ooggel), 7 dagen gebruikt (was wel een geworstel om het in het oogje te krijgen..), en sindsdien helemaal weg.
Hij heeft er daarna nooit meer last van gehad!

Dus...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

mijn zoontje heeft ook al vanaf dag 1, 2 snotoogjes
hij is nu ruim 18 weken,
we hebben idd ook moeten masseren, uitwasen met gekookt koud water,
niks helpt,
geloof dat ook ik de dok even ga bellen als ik dit zo lees

groetjes riana

Op CB geweest. Ze heeft even gekeken, maar zag er prima uit.Gewoon blijven schoonmaken, eventueel met borstvoeding druppelen en een beetje het ooghoekje masseren. Het is inderdaad een nog verstopt traanbuisje en kan wel tot 6 à 9 maanden duren, nou ja, even geduld dan maar.
Erg hè, ik vind het zo zonde, Naomi is zo mooi, dan vind ik zo'n groen prutje zo jammer.

Terug
Bovenaan