Pseudo-kroep

Hallo!

Afgelopen nacht heeft mijn zoon van 3 maanden een vrij heftige maar korte pseudo-kroep aanval gehad. Vanmorgen bij de dokter geweest en druppeltjes gekregen en het advies om in de stoom te gaan zitten, maar dat wist ik al. Het gaat nu wel goed, maar Aan zijn ademhaling te horen is het niet over. Ik vrees voor een nieuwe aanval vannacht. Weet iemand of je preventief al iets kunt doen?

Daarnaast moet ik over 3 dagen naar het cb voor zijn 2e vaccinatie. Is dat wel een goed idee, zo vlak na pseudo-kroep? Misschien is het dan nog niet eens helemaal over! Vraag me af of ik de vaccinatie maar even uit moet stellen... Wat zouden anderen doen???

Grtz, Stasha

Ik heb er (gelukkig) helemaal geen ervaring mee. Maar ik weet wel dat in niet zou laten inenten. Als je er een weekje langer tussen laat, is dat meestal geen probleem. Gewoon even het CB bellen met de vraag wat zij denken. (bij ons vragen ze voor de inentingen nog eens extra of het kindje gezond is, niet verkouden enz....)

Beterschap voor je kindje...

Mama van Navara

Ik heb helaas met allebei ervaring. ik zou zeker even wachten met de prikken tot hij/zij weer helemaal beter is, ook al zeggen ze op het CB dat je ze wel gerust kunt laten inenten. Zo'n prik is toch weer een extra belasting voor zo'n klein babylijfje en als ze al ziek zijn hebben ze het extra zwaar. Even uitstellen kan echt geen kwaad.

Met pseudo-kroep heb ik helaas ook ervaring, alleen was mijn dochter 3 toen ze het  voor het eerst kreeg.
Je hoort het meestal al aan het hoesten, dan weet ik dat ik extra moet opletten. Ik zorgde altijd voor voldoende frisse lucht, raam op kier open. Helaas is er weinig wat je er preventief aan kan doen. En als ze het een keer gehad hebben kan het best dat ze het een dag later nog een keer krijgen, maar dan wel wat minder heftig. In de badkamer staan met hete douche open hielp bij mij ook niet altijd. Naar buiten de frisse lucht in hoor je ook wel, maar ja dat doe je ook niet midden in de nacht.
Het is helaas een kwestie van erover heen groeien.
Het schijnt een reactie op verkoudheid te zijn, en niet een ziekte op zich. Mijn dochter is net 7 geworden en heeft er het afgelopen jaar geen last van gehad, en daarvoor had ze het met gemak 4 a 5 keer per herfst/winter maar het werd wel steeds minder heftig. En erna was ze altijd nog een aantal dagen erg moe en schor en flink aan het hoesten.

Veel sterkte, Bianca

Terug
Bovenaan