pseudo kroep?

hallo mijn zoontje had laatst een nacht dat hij wakker werd en haast geen lucht meer kreeg ik heb toen dokter gebeld en hij zei dat is een kroep aanval en hij hoeft verder niet onderzocht te worden!
Maar nu is mijn vraag ik ben net bevallen van mijn tweede kindje en die is nu 14 dagen oud!
Kan ze dat dan ook krijgen? of is pseudo kroep niet besmettelijk?
ik hoop dat ik snel antwoord zal krijgen op mijn vraag want ik maak me erg ongerust!

Bij voorbaat dank
met vriendelijke groet Leny
 
hoi Leny

Heeft de huisarts je geen info gegeven wat kroep is en in hoeverre dit besmettelijk is.
Misschien moet je nogmaals terug gaan er je vragen bij hem neer leggen.
Verder kan ik zeggen dat kroep voor kan komen bij minderen van 3mnd tot 5 jaar, meestal in de wintermaanden en s'avonds. Vaak begonnen met een onschuldige verkoudheid die uitloopt in een acute ontsteking van de stembanden en strottehoofd/luchtpijp.
Het ziet er angstig uit, maar is een onschuldige luchtweg aandoening. Wanneer je je kindje bij je op schoot neemt en rustig blijft zal je kindje dit ook worden. Soms helpt het stoom van heet water, maar dit is eigenlijk een psychologisch effect.
Ik weet niet of het besmettelijk is, maar ik dacht het niet. Meestal komt het voor bij 1 kind van het gezin.
Ik hoop dat ik je iets heb gerustgesteld.

groetjes carina
 
Hoi,

Ik heb als kind zelf pseudo-kroep gehad.Het is  niet besmettelijk,dus daarover moet je je geen zorgen maken.Het kan wel door bepaalde situaties naar boven komen.Bij mij was het bijvoorbeeld als ik overdag  in de buurt was geweest van droog,los zand 's nachts altijd raak,sommige kinderen krijgen het als ze in een binnenzwembad zijn geweest.Als het vaker voorkomt bij  je kind kun je daar misschien rekening mee  proberen te houden.Ik kan me nog wel  heel goed het angstige   van een aanval gevoel herinneren,want je krijgt echt geen lucht!Bij mij hielp het altijd als mijn ouders met mij in de badkamer gingen zitten,met de hete douche aan,door  de stoom wordt het echt minder!In bijna alle gevallen  gaat het weg  naarmate je ouder wordt.Bij mij zijn toen ik zeven was mijn neus-en keelamandelen verwijderd en toen werd het een heel stuk minder.Rond mijn negende was het helemaal weg.
Ik hoop dat  je wat aan  deze reactie hebt!Sterkte ermee!  
 
Terug
Bovenaan