pseudo kroep

Hallo

Sins 2 nachten heeft mijn dochter last van pseudo kroep.
Heel erg lastig is dit ,en het is heel erg eng om zo je kindje te zien.
Ik ben namelijk op zoek naar moeders waarvan de kindjes ook pseudo kroep hebben,en hoe gaan ze daar mee om.Ik vind dat best moeilijk om me dochter zo te zien,echt vreselijk is dat.

Gr peggy mama van lyndsey.

Hoi,

Mijn kinderen hebben dit niet, maar als ze er al 2 dagen last van heeft is ze waarschijnlijk bijna door het ergste heen!
Het duurd tenminste naar mijn weten een dag of 3 en dan neemt het al weer snel af.
Ik weet wel dat de symptomen eng uit kunnen zien, maar verder is het een vrij onschuldige infectie toch!?
Veel sterkte

Gr MJ

Hoi,

Ik kan helaas met je meepraten, ik heb er ervaring mee, maar het betreft mijn oudste en ze was ongeveer 4 jaar toen ze het voor het eerst kreeg, dus we konden haar goed uitleggen wat er was en wat ze moest doen, dat gaat bij een kleintje van 1 niet. Hoe oud is jouw kindje precies?

Toen ze het voor het eerst kreeg was ze eerst goed verkouden en aan het hoesten, en ik baalde wel, want het duurde even voor ik het door had, althans, voor ik haar hoorde. Inneens zei mijn man, volgens mij hoor ik Denise, wij kijken ligt ze helemaal benauwd in bed, en ze was in paniek en kon niet uit bed komen. We dachten zelf wel aan pseudokroep maar hebben toch huisartsenpost gebeld, en die raadde aan even langs te komen omdat ze het voor het eerst had.
Ze zei ook, vaak als je naar buiten gaat (het was toen natuurijk een zaterdagnacht) is het koud en vochtig en word het ook minder, en inderdaad toen we op de post aankwamen klonk het al stukken minder maar ze konden het nog wel horen.
Weet het even niet meer (maar als je googled vind je het vast ook) er is ook een opvallend verschil met astma. Met de een hebben ze problemen met inademen en met de ander met uitademen, maar kan nooit onthouden welke nu bij pseudokroep hoort, geloof inademen.
Ze raadden ons toen aan om de douch flink heet aan te zetten en dan ernaast (dus niet eronder!) te gaan staan, want de warme vochtigheid geeft opluchting.
Mijn dochter is nu 7 en heeft het het afgelopen jaar niet gehad, maar vanaf haar 4e tot 6e ongeveer elk najaar/winter ongeveer wel 3 a 4 keer, maar dat hoeft niet hoor, het kan ook heel goed eenmalig zijn !
Meestal was het 1 nacht heel heftig, en de 2e nacht was het heel licht of was ze alleen aan hoesten. Ze was wel nog een aantal dagen heel schor of hoesterig, echt een heel typisch hoestje. Ze heeft ook geen koorts.
Ze is er zoals de arts al zei gewoon overheen gegroeid. Gelukkig was ze ouder en konden we het haar uitleggen, ik denk dat het belangrijk is dat je als ouder rustig blijft, want het kind voelt toch jouw onrust en word dan ook onrustig.
Dus mijn tip is hete douche aan en ernaast zitten, of eventueel naar buiten. Er schijnen ook medicijnen voor te zijn, maar alleen voor heel erge gevallen, maar dat moet je aan je arts vragen.
Mijn dochter is overigens ook astmatisch.

Veel sterkte, groetjes Bianca

Terug
Bovenaan