Pseudo-kroep

Hi meiden,

ik kan me niet herinneren of we hier eerder een topic over geopend hebben, maar Ivar heeft sinds gister zo last van pseudo-kroep. Hij ligt nu te piepen in zijn bed, zo zielig. Ik heb het als kind vaak gehad, 's nachts stomen en volgens mij was het de volgende dag over. Bij Ivar de 1e 2 keer dat het gebeurde ook, maar ik heb vannacht met hem in de badkamer gezeten, vandaag is hij zo hees blijven hoesten terwijl dat normaal over is. Hij krijgt ook weinig lucht volgens mij. Nog tips? Ik weet dat het een virus is, dus je doet weinig met antibiotica. Maar misschien toch naar de HA om even te laten kijken.

Liefs Jenneke

Ik zou idd even langs de HA gaan. Wie weet is het wel een combinatie van pseudo-kroep en een luchtweginfectie. Misschien heeft de HA er wat voor. Onze Thom hoest soms zo erg. Net een zeehond. De hoestprikkel is dan niet te remmen (o.a door snot dat zijn keel in loopt) Hij heeft nu een puf en iets waardoor hij 's-nachts een beetje kan slapen en wat die hoestprikkel een beetje remt.
Misschien heeft de HA ook een oplossing voor Ivar.

Beterschap!
Groetjes, Cathy

Hoi Jenneke,
Gelukkig herkende je het omdat je het zelf vroeger ook had. Anders kun je je behoorlijk rot schrikken. Julian heeft het 1x gehad. Op advies van de HAP gaan stomen i n de badkamer. Zitten is beter dan liggen. En idd de dag(en) er na nog schor en niet al te lekker.
Ik zou de gebruikelijke verkoudheidsmaatregelen nemen: hoofdeind van het bed een stukje omhoog, een halve ui naast het kussen. Ik heb bij Julian ook wel eens een wasteiltje met heet water en eucalyptus-badolie op zijn kamer gezet en ik had het idee dat dat wel hielp. Maar je moet natuurlijk uitkijken waar je hem zet als je erg warm water gebruikt.

Maar misschien is Ivar inmiddels weer beter, we zijn immers al een paar dagen verder....?

Hoi Jenneke,
Gelukkig herkende je het omdat je het zelf vroeger ook had. Anders kun je je behoorlijk rot schrikken. Julian heeft het 1x gehad. Op advies van de HAP gaan stomen i n de badkamer. Zitten is beter dan liggen. En idd de dag(en) er na nog schor en niet al te lekker.
Ik zou de gebruikelijke verkoudheidsmaatregelen nemen: hoofdeind van het bed een stukje omhoog, een halve ui naast het kussen. Ik heb bij Julian ook wel eens een wasteiltje met heet water en eucalyptus-badolie op zijn kamer gezet en ik had het idee dat dat wel hielp. Maar je moet natuurlijk uitkijken waar je hem zet als je erg warm water gebruikt.

Maar misschien is Ivar inmiddels weer beter, we zijn immers al een paar dagen verder....?

hey meiden,

nou maandag even naar de HA geweest. Vlak nadat ik dit bericht op het forum zette, werd hij weer wakker en gaf over omdat hij zo benauwd en in paniek was. Maandag lekker thuis gehouden van het KDV, het arm kind was stuk, 's ochtends tot kwart voor 10 geslapen en 's middags ook weer 3 uur, dus mama had ook een lekker relaxed dagje :). We hebben van de HA een pufje gekregen dat hij tot eind april moet gebruiken, dan volgend winter pufje gaan gebruiken bij eerste tekenen van verkoudheid. Zo hoopt de HA de aanvallen te voorkomen of in ieder geval te verminderen. Hopelijk groeit hij er vanaf 5-6 jaar overheen.

Liefs Jenneke

Terug
Bovenaan