Pseudo-menstruatie?

<p>Hoi mensen, ik had een paar kleine vraagjes over het verschijnsel pseudo menstruatie. Ik ben de laatste 7 weken enorm misselijk en heb wel gewoon elke maand gemenstrueerd. De dokter heeft aan mijn maag gevoeld en deze was opgezwollen en volgens hem dus een bacterie die daarvoor heeft gezorgd. Echter werkten de medicijnen niet tegen mijn misselijkheid. Mijn vraag was dus of dit eventueel een zwangerschap kon betekenen? Ik heb verder totaal geen andere klachten naast misselijkheid. Kan je misselijk zijn door te veel hgc maar tegelijk ook ongesteld door te weinig hcg? En is opzwelling van de maag normaal? Ik stres er enorm erg om. Hoevaak komt pseudomenstruatie voor? <br /><br /></p><p>mvg, miranda </p>
 
Heb je al een zwangerschapstest gedaan? If eventueel via de huisarts een bloestest? Dan weet je toch gelijk zeker hoe het met je hcg gesteld is, en hoef je niet meer te stressen =)
 
Volgens mij komen bloedingen tijdens de zwangerschap wel met enige regelmaat voor, ik ken in elk geval een paar vrouwen die er daardoor pas laat achter kwamen zwanger te zijn, en zelf heb ik ook regelmatig bloedverlies gehad tijdens de zwangerschap (alleen wel duidelijk anders dan mijn menstruatie). Er zijn denk ik maar weinig vrouwen die al misselijk zijn door het hcg als het te laag is om te testen, maar dat wil niet zeggen dat alle misselijkheid alleen maar van hcg kan komen. Wellicht spelen progesteron en oestrogenen daar ook een rol in, volgens mij is het niet 100% bekend wat nou precies misselijkheid veroorzaakt in de zwangerschap.
 
Ik heb in elk geval bij al mijn zwangerschappen wel heel snel een opgeblazen gevoel rond de maag gehad, dat die echt dik en gespannen voelde, maar dat heb ik ook buiten de zwangerschappen om ook wel eens gehad als ik ziek was.

Heb je al (recent) een zwangerschapstest gedaan?
 
Terug
Bovenaan