Pseudokroep!

Sinds gisterenavond heeft Loïs een hele rare hoest... ze ademt heel zwaar en ik dacht eerst aan de mexicaanse griep. Nu blijkt de dokte pseudokroep geconstateerd. Een virale onsteking van de bovenste luchtwegen, strottenhoofd en stembanden. Vandaar dat ze zo raar klinkt. Ik krijg nu een prednisondrankje voor als ze benauwd wordt.
Wie heeft hier ervaring mee? Ze is nog niet benauwd geweest en hoop ook dat je dat niet wordt!

Hebben jullie tips om benauwdheid te voorkomen of te verlichten? wat kan ik doen om de genezing van valse kroep te bevorderen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Als ze een benauwdheidsaanval krijgt kun je de douche heel warm laten lopen zodat er stoom vrij komt in de badkamer en daar met haar gaan zitten (niet onder de douche natuurlijk), zodat ze beter kan ademen. Dat is wel heftig een prednisondrank, ik had voor Jurre laatst ventolindrank gekregen, dat was ook voor benauwdheidsaanvallen, maar hij hoestte alleen heel lelijk. Verder leg ik alltijd een kussen onder de matras zodat hij met zijn hoofd hoger ligt.

groetjes en succes
Jadeje

Hoi Bloempje,

Ook ik kom net bij de dokter vandaan met mijn zoontje want hij werd vanochtend erg benauwd wakker, hoesten en hijgen als een gek. Hij heeft dus ook last van pseudokroep maar ik heb er eigenlijk niks voor gekregen. De dokter gaf inderdaad het advies om te stomen en zei dat het over een paar dagen over moet zijn. Daar hopen we dus maar op.
Ik was ook erg bang voor de Mexicaanse griep, ook omdat iemand in onze omgeving het heeft. Hoe denken jullie trouwens over het inenten??

Succes met Loïs en hopelijk zijn onze kindjes snel weer beter!

Wat appart jullie ook allemaal? Thomas ook vreselijk aan het hoesten... Zou het bij de leeftijd horen?
Thomas is de hele nacht als een zeehond aan het hoesten geweest. Ik ben niet naar de dokter geweest, inderdaad beter om te stomen. Vanavond maar even met hem douchen dan slaapt hij misschien beter.

Inenten tegen Nieuwe Influenza A? Ik sta er nog steeds onbeslist tegenover ondanks dat het bij ons op de microbiologie het gesprek van de dag is, is ook hier de vertwijfeling nog enorm.

Mijn dochtertje heeft twee weken geleden pseudo-kroep gehad, ze werd 's nachts echt heel benauwd. Ik heb er ook niets tegen gekregen, volgens de HA hielp er niets omdat de ontsteking te hoog zat. Stomen was het enige wat hielp. Wij hebben een stoomkoker en die heb ik voor het slapen gaan een tijdje in haar kamertje aangezet. Was de lucht lekker vochtig voordat ze ging slapen. Na zo'n 2 dagen was het weer over alleen heeft ze daarna nog zo'n 1,5 week gehoest. Volgens de HA kon dat wel 2-3 weken duren...Sterkte er mee, het is geen fijne aandoening.

Hoi meiden,

Hier nog een hoester!! Noah kan (vooral 's-avonds) zó liggen hoesten dat ik bang ben dat hij er in blijft!
Ben al twee keer met hem naar de dokter geweest ervoor, maar die zegt dat het geen kwaad kan. Volgens haar verzamelen baby's door de dag heen allemaal slijm in hun bovenste luchtwegen, maar omdat baby's niet (zoals volwassenen) regelmatig door de dag heen hoesten komt' 's-avonds (als ze plat liggen) al dat slijm "omhoog" en proberen ze dat op te hoesten.

Het zal allemaal wel, maar ik vind het maar niets hoor, dat zeehondengeblaf heel de nacht!

Groetjes 10e

Ha meiden

Ik heb prednisolon gekregen, geen prednison... dus toch wat anders. Ze blaft echt als een hond, heeft vandaag wel lekker geslapen. Heeft ook verhoging, dat hoort erbij. Het is vervelend, maar gelukkig duurt het maar een paar dagen. Zometeen lekker in badje doen en naar bedje...

Over die inenting tegen de m-griep: de huisarts zei dat de media alles zo opblaast maar dat de prik zelf echt niet meer risico's heeft dan een gewone griepprik. ik denk er sterk over om gewoon te laten inenten. als er teveel risico's aan verbonden zaten zouden ze dat toch wel eerlijk zeggen of leven in zo'n land waar de overheid vanalles voor de burgers achter houdt????

Heb je gelijk in hoor, zo ken ik de overheid ook niet. De balans voor de overheid kan twee kanten op, niet vaccineren en riskeren dat er mensen overlijden en wel vaccineren en de kans dat er mensen overlijden. Dan kiest de regering voor diegene met de minste overlijdens kans, dus wel vaccineren.
Het loopt ook wel los. Mijn gaat het gewoon om de invasieve aard van het telkens maar weer vaccineren van een kindje.

Geen van de volwassenen heeft deze griep nog doorgemaakt maar, kinderen hebben nog geen enkele griepepidemie doorgemaakt maar daarom gaan we kinderen toch ook niet tegen alle griepsoorten vaccineren? Dat snap ik niet.

Terug
Bovenaan