Pseudokroep!

Sinds gisterenavond heeft Loïs een hele rare hoest... ze ademt heel zwaar en ik dacht eerst aan de mexicaanse griep. Nu blijkt de dokte pseudokroep geconstateerd. Een virale onsteking van de bovenste luchtwegen, strottenhoofd en stembanden. Vandaar dat ze zo raar klinkt. Ik krijg nu een prednisondrankje voor als ze benauwd wordt.
Wie heeft hier ervaring mee? Ze is nog niet benauwd geweest en hoop ook dat je dat niet wordt!

Hebben jullie tips om benauwdheid te voorkomen of te verlichten? wat kan ik doen om de genezing van valse kroep te bevorderen?

Alvast bedankt!
 
He Bloempje,

Wij hebben ervaring met dit drankje.
Frank (nu 3) heeft dit ook vaker gehad ook ivm pseudokroep.

Eerst gingen we altijd met hem naar het ziekenhuis om te benevelen. Maarr dat hielp nooit.
Dat drankje helpt wel.
Het is troep, dus je moet wel wat terughoudend zijn.

We gaven ook nooit de volledige dosering. En het duurt even voordat het helpt. Verder kun je eigenlijk wienig doen. Vooral zelf rustig blijven, zodat de kleine niet in paniek raakt. En hou in je achterhoofd dat pseudokroep niet gevaarlijk is! Al hoort het zich wel zo aan! Probeer of je kindje iets wil drinken. Als hij niet wil dirnken dan kan het ook een ontsteking zijn van het strottenklepje en dat is wel gevaarlijk.

Na pesudokroep volgt vaak verkoudheid of griep.

Sterkte ermee!
 
Dank je! Loïs drinkt heel goed, meer dan normaal. Koel sap verlicht denk ik het vreemde gevoel in haar keel. Ze knapt alweer een beetje op, maar ze is inderdaad niet fit. Huiligerig, hangerig, snel moe maar geen koorts meer... dat laatste vind ik zelf een goed teken!

we wachten af! Tot nu toe geen benauwde aanvallen gehad, alleen veel lelijke hoesten!
 
Hoihoi,

Heb zelf ook pas geleden midden in de nacht met zoonlief op de HAP gezeten omdat hij erg benauwd had, een raar hoestje e.d. Hadden eerste gebeld en toen zeiden ze dat we moesten stomen inde douche. Douche op z'n heetst, deuren dicht en daar 15 minuten zitten met de kleine. Bij ons hielp dat niet, dus teruggebeld en daarna moesten we naar de HAP komen. Kwam ik daar, was het over doordat we in de buitenlucht hadden gelopen. Maar dat was bij een acute pseudo kroep aanval. Hij heeft er verder geen last meer van gehad.

Ik weet dat er ook zetpillen zijn, die zijn wat vriendelijker dan dat prednison drankje. Maar weet niet hoe ze heten.

Groetjes,
Jo
 
De kroep is weer over, niet alle medicijnen gebruikt en we hebben weer een vrolijke dochter. Gelukkig!
Bedankt voor jullie meeleven!
 
Terug
Bovenaan