Psychisch invloed

Ik heb even een vraagje, heeft iemand enig idee hoe groot de invloed kan zijn van "er steeds mee bezig zijn" op je cyclus? Ben nu een half jaar gestopt met de pil, cyclus begon redelijk regelmatig, maar wordt nu steeds langer... Ik ben er ook wel in mijn gedachten heel veel mee bezig... Kan het zijn dat hierdoor mijn cyclus steeds langer wordt, en kan dit in het ergste geval leiden tot geen eisprong meer???
 
Het is zo dat stress je cyclus kan beinvloeden. Maar er zijn heleboel factoren die je cyclus kunnen beinvloeden. Een belangrijke factor is ook de voeding. Als je te weinig krijgt van bepaalde voedingsmiddelen, of bijvoorbeeld veel koffie drinkt, kan je cyclus nadelig worden beinvloedt. Als je hierin geinteresseerd bent kan je boeken van Uta Konig lezen: bv. "het vruchtbaarheidsdieet". Hielp bij mij volgens mij wel. Verder moet je natuurlijk proberen alle stress te vermijden. (Makkelijk gezegd natuurlijk). Maar als je gezond eet en leeft en je klust op het goede moment, dan kan je niet meer doen om zwanger te worden en moet je verder maar op de natuur vertrouwen.
Maar een half jaar is nog niet lang hoor, dat is maar een gemiddelde. Er zijn net zoveel vrouwen een jaar mee bezig als vrouwen die onmiddellijk zwanger worden.
Succes in ieder geval.
 
Het kan zijn dat je nu pas je natuurlijke cyclus krijgt, met de pil is het een kunstmatige cyclus. En het duurt ongeveer een half jaar voordat je cyclus weer "normaal" is. Maar ik ben het met Marijke en Gufrie eens dat er meer is dat het kan beinvloeden. We willen in deze maatschappij dat alles gaat zoals het in de boekjes staat, maar ook ik ben tot de conclusie gekomen dat er geen pijl op te trekken is. Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent, en dat het niet teveel stress met zich meebrengt!

Grtz Muty
 
Ik ben ervan overtuigt dat alle zorgen alles in en aan je lichaam kunnen beinvloeden dus ook je cyclus. denk maar aan een schijnzwangerschap.......
Hoe moeilijk het ook is zullen we toch moeten proberen om het los te laten. Maar ooh wat is het toch iedere ( nee de hele ) maand weer spannend he ! XXX
 
Terug
Bovenaan