A
Anoniem
Guest
<p>Hallo dames,</p><p>Een vraag aan degene die hier ervaring mee hebben. Ik zit al een tijdje in het fertiliteitstraject, momenteel bezig met iui. En hierna zou dan IVF volgen. Nu was ik laatst op controle in het ziekenhuis, en vroeg de arts mij of ik behoefte had aan een psycholoog. Ik heb toen gezegd van niet, maar sinds dat ze het een aantal weken geleden heeft aangekaart spookt het een beetje door mijn hoofd. Ik merk dat ik de laatste tijd erg onrustig ben in het traject. Eerst erg geschrokken van het feit dat ik eigenlijk nog maar een X aantal behandelingen voor me heb, daarna wilde ik graag pauze, die pauze was eerst heel fijn maar toen mijn cyclus meteen weer heel lang duurde werd ik daar ook weer onrustig van, besloten weer te beginnen, toen bedacht dat ik eigenlijk wil overstappen naar n ander ziekenhuis... Ondertussen doe ik ook nog acupunctuur.. En dan ergens daartussen in, gaat het ook nog door mijn gedachten hoe ik mijn leven ga voortzetten als ik kinderloos zal blijven. En hoe ik het dan wil invullen. Ik ben bang dat ik misschien niet meer ‘genoeg’ heb aan het leven zoals het nu is. Kortom, ik voel me sommige dagen behoorlijk in de war. Is er iemand die dit herkent? En die hulp heeft gezocht bij een psycholoog? Ik voel me alsof ik hier niet helemaal met iemand over kan praten... Niet omdat er niemand is die wil luisteren, maar omdat ik het gevoel heb dat niemand begrijpt wat er in mij omgaat. Ervaringen en/of tips zijn welkom.</p><p> </p><p>Liefs. </p>