Ptosis

Hoi allemaal,

Wij zijn door het consultatiebureau doorgestuurd naar de oogarts omdat onze dochter van 3 maanden een lichte vorm van ptosis lijkt te hebben. Haar ooglid hangt aan 1 oog dus een klein beetje.

We kunnen over een maand pas terecht bij de oogarts en in de tussentijd ben ik mezelf suf aan het googlen. Niet altijd heel geruststellend. Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee? De ene keer lees ik dingen over operaties en dan weer dat het ook vanzelf over kan gaan.

Lieve groetjes
 
Het is vast geen fijn idee dat je kleine meid misschien een operatie nodig zal hebben.
En een maand voelt vast heel lang. 
Maar met 4 maanden zou ik denken dat men er nog ruim op tijd bij is.
Sterkte met wat er komen gaat.
 
Waarschijnlijk willen ze eerst kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. En ik verwacht dat als het soms vanzelf over gaat (misschien bij de ene oorzaak vaker dan bij een  andere oorzaak) dat ze niet snel een kind onder 1 jaar aan de ogen zouden opereren. Waarschijnlijk willen ze het gewoon voor zijn dat je kind slecht ziet door het ooglid, of dat het een lui oog o.i.d. krijgt. Natuurlijk maak je je zorgen als er iets abnormaals bij je kind wordt geconstateerd, daf is heel begrijpelijk. Maar dat wil niet altijd zeggen dat er direct een ingreep noodzakelijk is. Sterkte!
 
Hoi ,
 
Ik ben benieuwd hoe het bij de oogarts is gegaan ik moet dinsdag met ons zoontje van 5 weken denken wss ook ptosis heeft ook al vanaf geboorte een kleiner oog, vind het allemaal spannend en hoop dat het allemaal goed komt! Heb je een foto van hoe het bij jou kindje eruit ziet ben erg benieuwd hoe het is gegaan nogmaals.?
 
Hee hee! Hier ook een dame van 4 weken met milde ptosis. Ook hoor ik graag jullie ervaringen met ptosis. Ik kan er weinig over vinden helaas. Maak me natuurlijk ook erg zorgen en hoor graag wat van jullie!
 
Nooit geweten dat daar een naam voor was
Zowel ikzelf als ons jongste dochtertje hebben net zo’n oog… Vooral als we moe zijn is het erger…
Maar eigenlijk nooit hinder aan ondervonden…
 
Terug
Bovenaan