Puckababy 4 seasons vs andere slaapzakken

<p>Hallo.</p><p>Mijn zoontje van nu 6 maanden+ is altijd onrustig geweest met slapen. Van begin af aan eerst met inbakerdoekken gewerkt maar meneertje wist zich steeds los te wurmen. Toen over op de Puckababy piep en vervolgens de mini.</p><p>Het omrollen van rug naar buik gaat heel vlotjes maar kan nog niet echt terug draaien al gaat dat denk ik niet lang meer duren dus moet het inbakeren afgelopen zijn. </p><p>Al geprobeerd met de ritsen open van de mini en een andere slaapzak met lange mauwen maar dit is geen suc6 hij is te onrustig met zijn armen.</p><p>Hij gaat ook te groot worden voor de puckababy mini dus zat aan de opvolger te denken dat is dus de puckababy 4 seasons maar vind deze wel erg prijzig! Is er iets vergelijkbaars wat evengoed zou werken maar niet zo duur is?</p><p>Daarbij weet ik dus ook echt niet of dit wel zal kunnen werken bij ons zoontje. Straks heb ik veel geld uitgegeven en kan ik er niks mee.</p><p>Tips??</p><p> </p>

Geen tip, behalve dan dat ze op marktplaats ook tweedehands te koop zijn. 
Ons zoontje slaapt ook onrustig. Hij heeft ook beide puckababy's gehad. Hij is nu 5 maanden en ben overgestapt op de 4 seizoenen. Bij ons gaat het super, valt mij alles mee. De ene arm blijft onder het dekentje en de andere wurmt hij eruit. 

De puckababy 4 seizoenen is heel fijn (ik heb er 2) maar niks meer dan een 'gewone' slaapzak. Het heeft niets weg van inbakeren. Je kunt misschien beter eerst een goedkopere slaapzak met mouwen kopen of lenen, dan weet je of het werkt voor je zoontje.

Ik heb een puckababy 4 seizoenen gekocht omdat ik hem zo mooi vond. Heb er een gewone bij naast voor als die in de was zit. Ik merk echt geen verschil en onze dochter is tot 6 maand ingebakerd geweest. Ik mocht om de prijs van mezelf ook geen tweede kopen. Voor het slapen hoef je het mijn inziens niet te doen. Mijn dochter blijkt nu dus sinds ze kan draaien een echte buikslaper.

Het is inderdaad geen opvolger in de zin dat het iets doet wat op inbakeren lijkt. Ze kunnen er alle kanten mee op. Wij hebben er een gekocht omdat hij zolang mee gaat. Als je voor elke maat en elk seizoen een nieuwe moet kopen ben je uiteindelijk ook niet goedkoop uit. Daarnaast zijn ze echt heerlijk warm wat bij onze koude slaapkamers ook een pre is. Sinds ons zoontje rolt kruipt hij namelijk zijn hele bed door waardoor dekens geen optie meer waren

Hi,
Ik heb al een andere slaapzak met lange mauwen geprobeert voor overdag. Met de mauwtjes over zijn handjes getrokken maar zoals eerder aangegeven geen suc6. Deze sluit ook niet zo aan om het lijfje zoals de puckababy dat doet waardoor hij dus teveel bewegingsruimte heeft. 
Met de ritsen open van de puckababy mini en armpjes eruit is ook nog drama.
Ik wil dus wel een 4 seizoenen slaapzak juist ook zodat ik gelijk wel klaar ben. Maar de puckababy is erg prijzig, ik vind ze wel mooi en fijn. Ik had wel ergens gehoord dat ook deze enig sinds beperkt op arm bewegingen en deze te gebruiken is tot ongeveer 2,5 jaar.
Op marktplaats is het aanbod niet erg breed in mijn regio. Vies, kapot, incompleet of te ver weg.

Ja hij is mooi en warm en gaat lang mee. Maar hij beperkt echt niet in armbewegingen. Dus daarvoor moet je hem echt niet kopen.

Wij hebben ook een slaapzak van puckababy gekocht. Hij is wel fijn, omdat je de slaapzak aan kunt passen naar seizoen. Echter zoals eerder beschreven is het een 'gewonr' 4 seizoenen slaapzak.  Onze dochter is ook altijd ingebakerd van de 1 op de andere dag gestopt omdst ze ging rollen. Ze was weer even onrustig, maar aangezien inbakeren geen optie is met rollen moest zs er even aan wennen. 

Terug
Bovenaan