Puckababy afbouwen tips

<p>Hoi, </p><p> </p><p>Heeft iemand tips voor het afbouwen van de puckababy. Onze dochter slaapt er vanaf dat zij 3 weken oud was in, ondertussen is ze 4.5 maand oud en wil ik het langzaam gaan afbouwen, ik gebruik de puckababy mini en had de ritsjes open gedaan maar ze werd huilend wakker, dit heeft ze normaal nooit. Ik gebruik hem alleen in de nacht. Heeft iemand tips? </p>

Wij hebben in 1x af moeten bouwen omdat zoon van de ene op de andere dag kon rollen. 

De eerste nacht was even pittig, vaker wakker en minder diepe slaap. Daarna was het gewoon weer zoals we gewend waren met de puckababy.

Hij slaapt sindsdien in een slaapzak met lange mouwen. 

Wij hebben ook in 1 keer moeten afbouwen. Het was 2 dagen echt bikkelen wn veel troosten. Ook ging ik er soms naast zitten en dan vooral zijn rechter handje beetje vast houden zodat hij nog iets die geborgenheid kon voelen. Naar 2 dagen ging het een stuk beter

Wij hebben ook in een keer moeten stoppen bij mijn dochter omdat ze een Pavlik bandage kreeg en niet meer in een puckababy kon. Ook niet in een slaapzakken. We hebben een deken genomen en die wat strakker onder haar matrasje getrokken, zodat ze het gevoel van borging nog had. Als ze snachts wakker werd deed ik het deken weer beter "vast" 

Mijn dochter ligt sinds dat ze 6 weken was ook in de puckababy eerst de mini toen de piep. Hier ook redelijk snel gaan afbouwen met 4 maanden want toen begon ze te draaien bij mij sliep ze wel elk slaapje in de zak. Begon met eerst 1 arm eruit wisselend links en rechts. Toen dat goed ging overdag beide armen eruit. Nu 2 nachten in een normale slaapzak en niks aan de hand. 

Terug
Bovenaan