Puckababy bag newborn welke tog?

<p>Hi hi!</p><p>We willen voor onze zoon van 2 mnd een puckababy kopen .. bag newborn. Dus die je tot 6 mnd kan gebruiken.. nu heb je de 0.5 tog (kamertemperatuur 20-27 graden) en de 2.5 tog is echt voor de winter.. maarja hij kan er dus in principe nog 4 mnd in en over 4 mnd is t mei.. dus ik dacht aan de 0.5 tog, maar is die niet te koud voor nu? Wat raden jullie aan en wat hebben jullie kindjes aan voor puckababy?</p><p> </p>

Wij hebben nu de 2,5 tog maar mijn zoontje is nu 18 weken dus hij kan binnenkort naar de normale Puckababy slaapzak. Wij leggen hem in de Puckababy met een dunne pyjama, blote voetjes, luikje van het raam open en zonder deken. Dan is deze slaapzak perfect. Moet wel zeggen dat hij deze niet tot 6 maanden kan gebruiken want hij is er nu al een beetje aan het uitgroeien ?.

Als het binnenkort weer wat warmer wordt is het inderdaad zonde en kun je beter de dunne variant kopen maar dan met een dekentje laten slapen. 

[quote quote=10282852]Wij hebben nu de 2,5 tog maar mijn zoontje is nu 18 weken dus hij kan binnenkort naar de normale Puckababy slaapzak. Wij leggen hem in de Puckababy met een dunne pyjama, blote voetjes, luikje van het raam open en zonder deken. Dan is deze slaapzak perfect. Moet wel zeggen dat hij deze niet tot 6 maanden kan gebruiken want hij is er nu al een beetje aan het uitgroeien . Als het binnenkort weer wat warmer wordt is het inderdaad zonde en kun je beter de dunne variant kopen maar dan met een dekentje laten slapen.[/quote]
Thanks! Ik twijfel wel. Hijs snachts wel rustig dus moet ik hem wel uberhaupt in een slaapzak leggen.. maar anders moet je steeds inpakken met dekens dat vins ik zelf zo'n gedoe. Deken lakentje dat... en een slaapzak is dan wel weer makkelijker

Ik zou de 0.5 tog doen en dan een lange mouwen romper + lange mouwen pyjama erin aan doen ?. En je kan er eventueel ook nog een dekentje overheen doen (voor hele koude nachten) tot de middel ofzo. Zo hebben wij het ook gedaan. Zonde om zo'n dikke te kopen =) 

Ik zou idd voor "de dunne" gaan. Overigens is de dunne alsnog dubbel gevoerd dus zal echt warm genoeg zijn, als jullie huis niet onwijs koud is.
Lekker lange mouwen rompertje en pyjama er in aan, warm zat!

Kun je er niet eentje van allebei kopen? Wij hebben twee van die teddy's. Hij spuugt al vanaf het begin veel, dus de ene is vaak in de was (en hebben geen droger dus niet op tijd droog). Hier was dus de enige optie twee slaapzakken, maar snap het dat als je wel een droger hebt bijv dit misschien overbodig is. 
Zoon is ruim 5 maanden dus hebben idd die teddy gekocht omdat hij over een paar weken (denk nog niet precies met 6 mnd want is een kleintje) in de "normale" puckababy kan en het dan nog midden in de winter is. Als hij later was geboren en 6 mnd was geweest in mei zoals jij zegt zou ik denk ik idd de dunnere hebben gekocht. 
Maar je kunt altijd kijken en eerst de dunne aanschaffen en kijken of dat nu genoeg is. Kun je altijd nog de dikkere kopen mocht je het echt nodig vinden!

Terug
Bovenaan