Puckababy/inbakeren afbouwen lukt niet, help!

<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Onze zoon is bijna 6 maanden en slaapt vanaf het begin in een Puckababy (nu de Mini). We moeten dit nu afbouwen/ermee stoppen omdat hij a) waarschijnlijk gauw gaat omrollen en b) corona had en koortsig was, en dan mag hij niet in de PB. (hij is nu weer beter) We proberen dit nu 4 nachten en het is een drama. Alles geprobeerd: stugge slaapzak met lange mouwen, sokjes over z'n handjes, knuffeltje in z'n handje, eerst 1 armpje eruit en dan 2, Nunki lakentje, Love to dream slaapzakje, noem maar op. Hij wordt elk kwartier wakker, zowel overdag als 's nachts. Ik begrijp nu ook waarom hij al maanden niet of nauwelijks (2x20 min) slaapt op de opvang, want daar mogen ze de PB sowieso niet gebruiken... Met twee kleintjes in quarantaine thuis én zelf corona zijn we echt kapot inmiddels. </span><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Heeft er iemand tips? </span><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Moeten we hier doorheen, en zo ja, hoe lang duurt zoiets? Kunnen we langer wachten met uitbakeren, zolang hij nog niet actief omrolt? Of kan het zijn dat hij er fysiek nog niet aan toe is om uitgebakerd te worden? </span></p><p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;"> Dank! ?</span></p>

Oh wat mega lastig hè…
Hier een dochter van net 5 maanden bij wie we ook aan het oefenen zijn. We gebruiken de Pacco en zijn na de eerste vaccinaties alleen nog de buitenkant gaan gebruiken zodat ze al wel haar armpjes gewoon heen en weer kon bewegen om er al een beetje aan te wennen.
Na de tweede vaccinaties proberen door te zetten met een gewone slaapzak maar éeeeecht geen optie. ? Ze heeft haar armpjes qua motoriek goed onder controle maar ze trekt haar speen uit, gaat er heerlijk mee zwaaien, wrijft in haar ogen, kortom: ze houdt zichzelf wakker en kan moeilijker cyclussen doortrekken.

Ik heb het Nunki lakentje ook al in gebruik, maar heb nu het slaapzakje van Fedde & Kees er ook bij besteld (die met die ritsjes), hiermee kun je de ritsjes steeds wat losser doen en is het niet dírect een hele arm los. Ik hoorde en las hier goede verhalen over, wellicht ook iets voor jou?

Het Nunki lakentje houdt het ‘perongeluk’ omrollen al bijna tegen én mocht hij draaien in het slaapzakje is dat veilig omdat hij wel zn handjes vrij heeft en dus wel kan afzetten.

Boh wat vervelend dat ze dat op de opvang niet mogen gebruiken zeg… ?
Bij ons doen ze dat gelukkig wel (anders had ik écht precies hetzelfde gehad als bij jou), maar moesten we een documentje ondertekenen ivm de veiligheid.

Heel veel succes in ieder geval! ?
We moeten doorzetten… ?

Die van ons is 10mnd en kan wel rollen en dat soort dingen maar slaapt ook nog steeds in z'n puckababy. Blijft wild met z'n armen in z'n slaap, maar met zak aan rolt hij niet! ? Dusja voor de rest geen tips helaas

Poeh.. ja.. dat afbouwen is geen lolletje. Toch is het iets waar je doorheen moet. Al heeft mijn zoontje er ook toen hij kon rollen nog ingelegen.  Daarna die ritsen opengedaan zodat die kon wennen met armen eruit. Uiteindelijk naar de slaapzak van puckababy overgestapt. Die 4 seasons.. top ding. 

Wel fijn om te horen dat sommigen van jullie dus ook nog even door zijn gegaan met de PB als jullie kindje al kon omrollen. Dat moment hangt echt als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd... Plus dat we ook wel heel graag willen dat hij natuurlijk op de opvang ook goed gaat slapen en het lijkt erop dat hij daarvoor moet leren uitgebakerd te kunnen slapen. Dus we zullen inderdaad moeten doorzetten begrijp ik.
Wij hebben precies hetzelfde WonderAn, hij heeft wel z'n armpjes onder controle maar vindt het veel te interessant wat ie er allemaal mee kan ? en hij trekt inderdaad daardoor ook die cycli niet door en wordt elke keer na 30-40 minuten wakker. 

Hoi, 

ik weet niet hoe het nu gaat. Bij ons hielp het om op het buikje te laten slapen. 
Geen maaiende armpjes meer en een meer geborgen gevoel. 
Misschien kun je dat overdag en in de avond eens proberen. Ik neem aan dat het hoofdje al goed gedraaid word. 

Wat sneu dat op de opvang ook zo slecht geslapen wordt. Mocht het buik liggen niets zijn dan zou ik echt doorgaan met de pb en dan de Ritsjes open zodat armpjes er toch uit kunnen. 
Ook zou ik zeker de opvang dan benaderen en aangeven dat jullie willen dat de pb gebruikt word en dat jullie de risico s accepteren. Slaap is zó belangrijk! 

Succes en ik ben heel benieuwd hoe het buikslapen verloopt. 

Terug
Bovenaan