Puckababy piep en kleding/deken?

Ik heb vandaag de Puckababy piep besteld voor onze beweeglijke kleine man. Waar ik nog niet helemaal uit ben, is wat ik hem daarin aantrek qua kleding en of ik er vervolgens nog een deken of lakentje overheen doe. Op zijn/onze kamer is het ongeveer 18 graden.
Ervaringsdeskundigen hier? Wat doen jullie?

Hoi! Je moet de puckababy gewoon zien als een extra laagje (of als het een hele dikke is: 2 laagjes). Dus haal ergens anders iets weg (laagje kleding of dekentje).
En probeer het eerst eens bij een middagslaapje en kijk dan even hoe warm of koud (of perfect) de kleine uit dat slaapje komt. Dan kun makkelijker nog bijstellen als je de nacht in gaat ;-)

Wij doen er met deze temperaturen een rompertje met lange mauw onder, en stoppen haar nog strak in met een dunne deken/laken eroverheen maar dat is meer om tegen te gaan dat ze helemaal dwars in haar bedje komt te liggen. De puckababy was voor ons overigens echt een uitkomst in het slapen. Onze kleine meid sloeg zichzelf steeds wakker en kon dit op deze manier niet meer doen.

Puckababy heeft volgens mij trouwens zelf ook ricbtlijnen voor wat aan te doen bij iedere temperatuur en ieder slaapzakje. Typ op google even in tog waardes puckababy en dan krijg je bij afbeeldingen al een hoop te zien.

Dat klopt, maar dat zijn maar indicaties. Elk kindje is anders en als jij nou net een koukleum of heethoofd hebt, dan klopt het al niet meer ;)

Wij gebruiken hem ook, Onze kleine van 7mnd heeft er gewoon een romper onder zonder mouwen en dan een boxpakje. En gewoon lakentje en dekentje erover.

Terug
Bovenaan