Puckababy

<p>Hallo lieve mede mama's,</p><p>Wat handig dit zeg, gisteren een vraag over voeding en vandaag over de puckababy piep.</p><p>Ik lees overal dat je bij het kleden van een baby reken moet houden met de tog waarde. Nu heb ik een puckababy gekocht die is 0.5 qua waarde. Wat kan ik mijn mannetje dan het beste er onder aan doen? En moet ik dan nog wel een dekentje over hem heen leggen s nachts? </p><p>Help?!</p>

Hoi, als je zoekt op google op tog advies dan kom je schema's tegen de je als leidraad kunt gebruiken. Ieder kindje is anders dua altijd naar je eigen kindje kijken of hij/zij het niet te warm/koud heeft. Ik kan je vast verklappen dat 0,5 tog iets is voor in de zomer, of inderdaag icm met lange broek/mouwen pyama en dekentje. Ik houd onder de 16 graden 2,5/3tog aan (afhankelijk of het vriest snachts/oostenwind-->oud huis wat tocht). Succes!

Grappig.. ik kreeg 11 jaar geleden mijn oudste en poosje terug de jongste en ik kom hier voor het eerst die tog-waarde tegen.. Nog nooit van gehoord. Is dat iets van de laatste paar jaar?
Ik heb geleerd om de kids zo aan te kleden qua warmte naar wat je zelf op dat moment ook prettig vindt. Mijn kids trok ik de eerste tijd als baby geen speciale pyama aan. De oudste gewoon met normale kleding in een winterslaapzakje met lange mouwen. Maar hangt ook van de dikte af natuurlijk. 
Onze kleine slaapt nu ook nog onder 2 dekentjes in de wieg, maar ik wil deze week ook even een slaapzakje halen want ze wurmt zich wat omhoog. Toevallig leek de puckababy me ook wel wat. Maar geen specifiek advies dus eigenlijk, behalve volg je gevoel en laat het ook weer niet teveel afhangen van cijfers en waarden. 

Onze dochter slaapt ook in de puckababy, ze is nu 4 weken oud. Ze heeft dan haar kleertjes van die dag aan dus romper, truitje lange mouwen, broekje en sokjes. Daarover dan de puckababy piep en dan een lakentje met dekentje. Volgens de kraamhulp was dit prima zo.

Mijn baby is 3 maanden en hij slaapt ook in de puckababy. Hij heeft altijd een romper, lange mouw shirt, broekje en sokjes er onder. En hij slaapt onder een wollen deken. Merk wel dat de nachten steeds kouder worden dus ik twijfel om een lekker warm pyjamatje te halen voor eronder. Ik ben ook een kou cleun dus ik kijk gewoon naar wat ik zelf prettig vind als ik een baby zou zijn haha. De puckababy is zo dun dat ik het niet zo nauw neem met wat ik eronder doe. Je kan ook kiezen voor 2 dekentjes.

Terug
Bovenaan