Puckababy

A

Anoniem

Guest

Hallo,

Mijn dochter is nu 5 weken en begind nu met haar armen te maaien en onrustig te slapen.
Bij mijn andere dochter ( nu 21/2 jaar) ben ik toen gaan in bakeren, dat wil ik nu weer gaan doen maar als je echt gaat inbakeren dan zit het heel strak.
Nu lijkt me dat niet lekker met dit warme en broeierige weer ( bij mijn oudste dochter bakerde ik in de winter in dus dat scheelt wel een paar graden)
Door dat het me nu zo gaat tegen staan dat strak in bakeren ben ik op internet gaan snuffelen van wat voor een alternatiefen er zijn zo kwam ik uit op de Puckababy. Maar voor ik hem ga bestellen wilde ik graag weten of er ook dames zijn die ervaring met deze bakerzak hebben?
En hoe ging het afbouwen deden jullie dat dan al na 3 maanden of echt pas na 6 maanden.

Liefs lilly

Hoi lilly,

Wij hadden hetzelfde probleem, nouja Kyano had buikkrampen en doordat hij dan niet stil lag, en idd lag te maaien met zijn handjes sloeg hij iedere x  zijn speen uit zijn mond met als gevolg dat we iedere x uit bed konden om zijn speen weer te geven.
Toen zijn we naar het cb geweest en zij adviseerde inbakeren, ze had oefendoeken meegegeven om te kijken of het zou werken, en hij had heerlijk geslapen. Toen ben ik ook op het internet gaan zoeken voor een alternatief, we moesten die doeken tenslotte terugbrengen,
Toen kwamen we ook uit bij de Puckababy, wat ons erg handig leek, ook omdat het een slaapzakje is en dat inbakeren met die doeken is toch best een gedoe... Afijn besteld, een dag later in huis en savonds getest, hij sliep gelijk weer een stuk onrustiger! Zijn handjes zitten er niet in vast met als gevolg dat hij nog steeds met zijn handjes bij zijn gezichtje kan komen en alsnog zijn speen eruit te gooien. Zijn handjes zitten we wel in de slaapzak maar hij heeft er teveel ruimte in. Dus nou hebben we afgelopen week maar weer inbakerdoeken besteld bij www.pacco.nl , deze zijn overigens errug handig omdat ze klittenband hebben en Kyano dus veel sneller en makkelijker erin te leggen. Kortom wij hebben meer baat bij de doeken. Soms gebruiken we die puckababy nog wel overdags, Kyano spuugt nogal wat dus dan zijn de doeken weer vies en moeten weer gewassen worden dan is het wel een goed alternatief, en die paar uurtjes slaapt hij dan wel, maar snachts gebruiken we altijd de doeken.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Kim

Hoi, mijn dochtertje, nu inmiddels 1 jaar, begon ook met haar armen te maaien toen ze een week of 4 was. Ik heb toen op het internet gekeken, wat ik eraan kon doen en ben uitgekomen bij de puckababy. Een geweldige uitvinding. Ze zat niet helemaal vastgebonden in doeken maar had lekker de ruimte in de slaapzak en kon haar armen nog een klein stukje bewegen. Voor Lieke heeft dit enorm geholpen. Ze heeft er tot 7 maanden ingelegen en van de een op de andere dag kon ze in een andere slaapzak slapen. Ik had het al een keer eerder geprobeerd maar toen wilde ze nog niet.
Vanuit hier kan ik het je aanraden om zo'n slaapzak te kopen.
Veel suc6 ermee.

groetjes Yvonne, mama van Lieke

hoi, Heel herkenbaar die maaiende armen. In het begin hebben we ons zoontje ook kort ingebakerd, na een maand denk ik zijn we hem  strak onder de dekens gaan stoppen, hihi zijn armen dan natuurlijk. Dit hielp ook weer een tijdje goed totdat hij te sterk werd en wij elke keer 's nachts ons bed uit moesten om zijn armen onder de dekens te stoppen omdat hij er wakker van werd, hierna sliep ook gelijk weer door. Via marktplaats de puckababy aangeschaft en bij ons werkte hij goed. Dat zal toch bij elk kind verschillen, vrees toch dat het uitproberen is. Bram is nu 8 mnd en slaapt al weer 3,5 maand zonder. (had ik toen nooit gedacht!)
succes ermee.
gr marloes

Hoi Lilly,

wij hebben met de bakerzak gewerkt (gewoon via Marktplaats gekocht) en die is ons prima bevallen. Onze zoon had toch nog wat bewegingsvrijheid, maar kon niet meer met z'n armen zwaaien. Wij zijn met de bakerzak gestopt, toen Lars ging duimen en wakker werd, omdat z'n duim niet bij z'n mond kon komen. Hij slaapt nu in een gewoon zomerslaapzakje. De bakerzak is ontworpen om oververhitting te voorkomen. Met dit weer kun je je kindje ook alleen in de bakerzak in het bedje leggen, dus zonder lakentje erover.

Succes met je keuze!

Marijon

Wij hebben destijds de zgn. Pacco   gebruikt, was er heel tevreden over. Toen afgebouwd en een slaapzak gaan gebruiken. Hij slaapt sinds die tijd als een roosje.
Nu slaapt hij in een groot bed, maar wil nog wel () strak ingestopt worden.

Hoi Lilly,

Ik baker mijn dochtertje ook in maar dan gewoon in een hydrofiele luier. Dit heb ik geleerd van de wijkvepleegkundige. Een hydrofiele luier is niet dik, goedkoop en het werkt.
Wie weet heb je er wat aan.

Groetjes Sanne

Terug
Bovenaan