PUCKABABY

Wij hebben van de week een puckababy aangeschaft omdat Carmen zo onrustig is tussen de voedingen. Als ze slaapt wordt ze snel weer wakker en dan is het huilen natuurlijk.
We hadden haar een nachtje bij ons genomen en toen viel me op dat ze zichzelf wakker maait met haar armpjes, zo zielig.
Iemand van mijn "pufclub" vertelde over de puckababy en we hebben het gister voor het eerst geprobeerd.
Wat een verschil!!! Het ziet er heel zielig uit, maar ze vond het zelf blijkbaar prima.
Normaal slaapt ze met een beetje geluk 2,5 tot 3 uur. En dan onrustig en tussendoor wakker.
Ze heeft vannacht geslapen van 10 uur tot 2.30 daarna tot 6.30 en daarna tot 8 uur. Toen werd ze wakker omdat ze had gepoept en vervolgens pieste ze de puckababy onder XD!! Ook viel me op dat ze veel rustiger is als ze wakker wordt!
Die is nu dus gewassen en hangt te drogen en Carmen ligt na een slaapje van een uur nu weer wakker te zijn met een huiltje :-(....
Vannacht dus weer lekker in haar zakkie!! Papa & mama hebben ook eindelijk een lekker nachtje gehad :)!!

Groetjes Sonja

hoi Sonja,

Wij hadden na een week ook de puckababy aangeschaft en dat werkte inderdaad super. Omdat ons schatje als ze op haar rug ligt alleen omhoog kijkt en daar een plat achterhoofdje van krijgt, gebruiken we nu een zij-lig kussen zodat ze op haar zij kan liggen zonder om te rollen en daar is ze ook veel rustiger van geworden.

Hey Tammy,
Als je ze alleen op haar rug legt kan ze nog niet omrollen! De zak die ik nu heb mag ze gebruiken tot 3 maanden en daarna kun je een grotere zak kopen waar je de armen uit kunt ritsen.
Groetjes Sonja

Wij rolden onze meiden in een hydrofielluier werkte ook perfect. Floréan is echter een relaxte vent die slaapt gewoon als ie slaapt en wordt niet wakker van maaiende armen :).

@mamaL, check google/puckababy, het is een soort slaapzakje tot aan het kinnetje, zodat de maaiende armpjes het gezichtje niet raken. het voordeel van puckababy boven inbakeren in een hydrofiel is dat de armpjes er los in kunnen en niet per se vastgezet worden (maar kan wel).

Terug
Bovenaan