puckababy?????

Hoi,maart-moeders,

Hier een aprilmoeder die toch even iets bij jullie post. Wie heeft er ervaring met een puckababy?
Mijn dochtertje ( 6mnd) is sinds een aantal weken nogal wild in haar slaap en draait continu van rug naar buik. Op zich kan ze wel weer van buik naar rug draaien, maar in haar slaap draait ze zich eerst dwars ligt, klem zit en daarna op haar buik gaat liggen. Kortom onze nachten zijn nu erg onrustig.
Ik heb al van alles bekeken en zag nu iets over de puckababy. Wie heeft er ervaring mee en weet of dit ook zou kunnen helpen? Aangezien ze aan de kleine kant is denk ik dat we eerst voor een mini zouden moeten gaan.

Zodra kindjes zelf kunnen draaien word een puckababy afgeraden. Wij hebben hem tot 4 mnd gebruikt daarna een gewoon slaapzakje. Als ik het zo lees is jullie meisje opzoek naar een lekkere slaaphouding......

Ik heb ervaring met zowel inbakeren als de puck a baby. Ik heb de PIEP en de MINI gebruikt. Allemaal een groot succes. Maar idd, was secretmom zegt klopt, zodra ze op hun buik kunnen draaien mag je al bovenstaande niet meer gebruiken. Ik heb na lang twijfelen (omdat ie zo duur is) The Bag van Puck a baby gekocht toen ie op z n buik kon draaien. Dat is een soort slaapzakje waardoor hij gewoon van rug naar buik en andersom kan draaien. Maar wel een ander soortig slaapzakje waardoor het toch een rustgevend effect heeft. Eerst sliep mijn kindje alleen thuis in The Bag en op het kinderdagverblijf in een normaal slaapzakje. Er was een groot verschil in slapen (op kinderdagverblijf veel onrustiger). Nu slaapt ie altijd in The Bag (ook bij logeerpartijen) en ik heb een rustig slapend kind dat wel voldoende bewegingsvrijheid heeft.

ik heb de puckababy gebruikt. en van de 1 op andere dag niet meer. omdat ie nu wel lekker slaapt...

de mini is tot 6 maanden. zou the bag proberen. miss eerst tweedehands op marktplaats kopen kijken of het werkt. lijkt me ook dat ze idd probeert een lekker houding te vinden om in te slapen.

probeer de bag... misschien werkt het!

Wat ik zelf doe is ethan een iets te grote slaapzak aandoen het uiteinde om de matras slaan en daar over heen een deken strak opgemaakt

Dan is bij mij het.grootste geval dat ethan de deken in zijn slaap weg schopt en onder zijn deken weg kruipt

@dromertje ik zou dat niet meer doen. Er was hier in de buurt een kindje dat zichzelf zo gewurgd heeft door het draaien en zijn slaapzak dus vast lag. Krijg er al de rillingen van als ik het lees.

Bedankt voor de reacties! Waarschijnlijk is het idd zo dat ze een lekkere houding zoekt.
Jammer genoeg betekend het voor ons nu dat wij hierdoor juist geen goede nachtrust krijgt.
Maar als ik de reacties hier zo lees is de puckababy ook niet echt de oplossing voor ons.
zeker omdat ze zelf wel tevreden slaapt in haar trappelzak en sterk genoeg is.
Dus ik ga straks een sensomatje kopen. Hopelijk kunnen wij daarmee wat rustiger slapen. ( vannacht 4x wakker geschrokken en idd madam lag weer met haar gezichtje naar beneden)

Nogmaals bedankt maartmoeders.

Terug
Bovenaan