Puckababy

Gebruiken jullie een puckababy of ander merk bakerzakje, doek? Ik wel probeerde van het weekend een gewone slaapzak, omdat ze er niet meer in mogen als ze om kunnen draaien ( en na het verhaal van sweetwicca dacht ik jeweet maar nooit straks draait ze ineens)
ze slaapt opzich goed in de slaapzak maar ze geeft zichzelf wel rake klappen met haar handjes, oei!
Nu zit ik in dubio of ik nog een bakerzakje zal kopen, maat groter want hier is ze bijna uit, of toch gewoon doorzetten met de gewone slaapzak? Je hebt zelfs speciale wings die alleen om de armen gaan, misschien is dat wat voor mij, iemand ervaring mee? Hoe gevaarlijk is het als ze in de puckababy zijn en dan omdraaien...
Het is natuurlijk niet zo als bij het ouderwets inbakeren dat ze haar handjes totaal niet kan gebruiken maar toch wel meer beperkt dan in een gewoon slaapzakje. Het liefst zou ik ook een gewone gebruiken maarik vind het zo zielig als ze zich zelf zo slaat, behoorlijk hard en ze word er ook wakker van.

Ik heb er totaal geen ervaring mee, wij hebben Sil nooit hoeven te inbakeren.
Wel heb ik van puckababy de slaapzak al gekocht, maar die is pas voor 6 maanden.

Sil kan zich wel al naar z'n zij draaien maar nog niet naar z'n buik, maar het lijkt mij dat als je armen niet in de weg zitten je makkelijker door draait. Het zou mij niet echt een prettig gevoel geven.

En heb je ook niet dan dat Sil in zijn eigen gezicht slaat dan, met die wapperende handjes? Is de slaapzak van puckababy dan met of zonder armsgaten? Nee het zit mij ook niet echt lekker, ik denk dat ik dan misschien die wings maar bestel maar ik vraag me af of je je daarmee nog goed kan afzetten als je op je buik terecht komt, maar dat weet jij dus ook niet.

heb ook de puckababy gebruikt bij mn 2de kindje,maar hij vond niet fijn(wou zijn vrijheid)dus dan zn eigen ook wakker slaan,nu met Rivano gaat goed en gebruik een gewone slaapzak...je kan ook proberen langzaam af te bouwen,dus eerst 1 armpje eruit en als dat goed gaat 2de armpje.zal nog niet zo bang zijn dat ze gaat draaien das op zn vroegst pas bij 3 a 4 mnd,mn dochter pas bij 6 mnd,die bakerde ik helemaal met doeken in 10 weken lang.dat was echt een uitkomst bij haar.ging ook afbouwen door 1 armpje los te doen.
en wat is de wings?

liefs jootje

Dan baker je alleen de armen in. Www.ikbenmama.nl dan bij producten, inbakeren, sleepy wings. Kun je ook een speentje in doen. Gaat dat gewapper met die handjes op een gegeven moment over?

Hoi, wij bakerde kyan altijd in. Tot vorige week. Toen leek hij steeds meer gefrusteerd door het inbakeren. Overdag legde ik hem altijd al in de slaapzak, alvast de eerst stap om de puckababy af te bouwen.
afgelopen week ook de nacht kyan in de slaapzak gelegt en dit gaat goed.
Hij gaf zelf aan dat hij er niet meer in wilde.
Weet niet wat ik zou doen. Kyan begint ook al een beetje met draaien. Ik ben blij dat ik hem niet meer hoef in te bakeren

We hebben ons meisje een tijdje ingebakerd, omdat ze zichzelf inderdaad wakker sloeg. We zijn nu een paar weken verder en het slaan doet ze niet meer. Dus het gaat wel voorbij. Dan zitten ze nu nog in de fase dat alles ongecontroleerd gaat. Komt wel goed.

Terug
Bovenaan