Pufclub????

A

Anoniem

Guest
Beetje late vraag, maar gaan jullie ook naar een zwangerschaps cursus? Yoga, pufclub, zwemmen etc.?
Ik zou gaan zwemmen maar er waren niet genoeg mensen dus dit is niet door gegaan.
Wat vinden jullie van de cursus?
En voor degene die al eerder zijn bevallen heeft het nut gehad volgens jullie?
Ben heel benieuwd.......

Hoi,

Ik doe aan zwangerschapsyoga. En soms is het erg zweverig en andere keren gewoon heel relaxed. Zwemmen is bij ons echt dobberen, dus enkel ontspanning. en niet echt bewegen.

ik heb tot nu toe niet echt wat geleerd op yoga, maar volgende les gaan we het over persen ed. hebben dus verwacht daar wel wat op te steken.
verder schijnt je verloskundige je gewoon door je bevalling heen te loodsen, of je nu wel of geen cursus hebt gevolgd.

ik ben zwanger van mn eerste kindje en doe een zwangerschapscursus.
denk wel dat je er iets van opsteekt.

ik vind het vooral prettig om verhalen van andere zwangeren te horen andere buiken te zien (iedereen zei dat die van mij zo groot was) en het er met anderen over te hebben.
verder kun je gewoon vragen stellen over hoe iets zit en ik vind het heel prettig om ademhalingstechnieken te doen.

omdat het de 1e is heb ik geen idee wat ik kan verwachten en dat kan ik nu nog niet maar er is me wel verteld wat er komen gaat, en hoe je in bepaalde situaties kunt gaan reageren. je wordt zeg maar toch wat voorbereid en dat vind ik heel prettig.
en et is toch meer gezellig kletsen met elkaar dan liggen te puffen hoor haha.

en wij hebben een partneravond ik denk dat mn hubbie het ook wel prettig vind om te horen wat hij het beste kan doen tijdens de weeen enzo.
een beetje voorbereiding is niet verkeerd .

Hai,
Ik heb bij de eerste voor de gezelligheid zws zwemmen gedaan, en ter voorbereiding op de bevalling yoga. Ik heb 4 individuele lessen gehad, waarvan een met mijn man erbij.
Mijn bevalling verliep wat spannend vanwege dalende harttonen.
Ik kreeg een spoedinleiding, mocht alleen op mijn linkerzij liggen, veel in en uitgeloop om me in de smiezen te houden, een dreigende keizersnee, kortom niet erg ontspannen.
Toch bleef ik de rust zelve en hoorde ik telkens in mijn hoofd de stem van mijn heerlijk zwevende yoga juf. Ik kon me prima ontspannen, en heb heel, heel veel aan deze lessen gehad. Binnen 6 uur was ons zoontje er, geen pomp of knip aan te pas. Misschien was het ook zo gelopen als ik geen yoga had gedaan, maar voor mijn gevoel heeft het heel erg geholpen.  Ik zou je zeker tippen om een curcus te gaan doen, al is het alleen maar om even bewust stil te staan bij je zws en je bavalling.
Groetjes Soela

Hoi EJ,

Wat jammer dat er te weinig aanmeldingen waren voor het zwangerschapzwemmen.
Jij komt toch uit Friesland??
Ik weet niet waar je woont, maar bij "sportstad Heerenveen" kun je ook lessen "zwangerschapszwemmen" volgen.
Je hoeft je niet op te geven, je kunt er gewoon heengaan. Je betaald dan ook per keer.
(rond € 5,- geloof ik) Dus mocht je in de buurt van Heerenveen wonen, dan is dat misschien wat voor je. Het is trouwens alleen op dinsdagavond.

Groetjes van Gea

Heb zwangerschapsgym gedaan bij mijn eerste, vond dat erg tegenvallen, het was best gezellig, maar ging vooral om de bevallings verhalen van de meiden die al een kind hadden, en daar zat ik niet echt op te wachten. Ook de gymoefeningen waren niet echt de moeite waard, er werd vooral gekletst. Hebben ook puffen gedaan, maar dat was ik tijdens de bevalling vergeten, was ook geen probleem de verloskundige deed het voor en that's it. Heb deze keer dus ook geen lessen gevolgd, heb er niet echt behoefte aan. Wil wel elke keer proberen te gaan zwemmen maar dat lukt helaas steeds niet. Ben afgelopen weekend wel even gaan zwemmen en dat was heerlijk, was alleen niet les maar gewoon zwemmen, misschien is dat iets voor je?
groetjes,
lia

Ik doe aan yoga en aan zwemmen. Ik vind het erg leuk om met andere zwangeren iets te doen.
Het zwemmen is goed voor de conditie en je spieren. We doen allemaal oefeningen in het water waarbij je verschillende spieren traint. Het is ook best nog vermoeiend om elke keer heen en weer te zwemmen op verschillende manieren, dus zo blijft je conditie ook op pijl voor de bevalling.
De yoga is totaal anders. Dit is vrij zweverig. Hier doe je ook niet veel meer dan praten en ademhalingsoefeningen. Hier heb ik ook 2 partner avonden (morgen de 2e, het puffen!). Ik denk ook niet dat ik heel veel aan de ademhalingsoefeningen heb tijdens de bevalling (het is mijn 1e). Omdat ik me dan  vast niet kan concentreren op verschillende soorten ademhaling, maar we zullen zien...

Zwemmen is bij ons overal op instuif basis, heb je nergens een zwembad in de buurt waar je naar toe kunt??

groetjes Cathelijne

doe yoga en zwemmen. zwemmen is lekker gewichtloos. en de yoga is gelukkig niet zweverig, maar lekker down-to-earth. met ademhalingsoefeningen en mensendieck oefeningen voor je houding en om spanning weg te halen in je rug enzo.

Vind ikzelf wel erg lekker..

Meeste yoga cursussen zijn 10 lessen, waarvan 8 of 9 voor de zwangerschap en zeker een terugkomles, waarbij alle dames dan hun baby bij zich hebben.

Ik dacht in het begin, wat moet ik met al die zwangeren, hoop geklaag en geblaat en verder niks leuks aan... maar ik moet zeggen dat ik het heel erg leuk heb gevonden.

Es

Terug
Bovenaan