puistjes babyhuidje

Hi,

ik heb een dochterje van 4 weken oud en sinds 1,5 week heeft ze behoorlijk wat puistjes in haar gezicht. Ik geef borstvoeding en vraag me af of ik zelf iets aan mijn eetpatroon kan veranderen, waardoor zij er minder last van heeft. Of heeft iemand tips ter verzorging van haar huid? Ik was het nu dagelijks in bad en doe soms wat bodylotion van Zwitsal erop. Ik heb ookal bodycreme van Weleda geprobeerd, maar heb niet het idee dat dat iets helpt. Wanneer we naar buiten zijn geweest is de huid wel een stuk minder rood en lijkt het wat minder te worden.

Hi,

Je kan weinig doen aan die pukkeltjes. Je dochter heeft nog jouw hormonen in zich en die veroorzaken die pukkeltjes. Mijn dochter had precies hetzelfde. Ik vond het eerst zo zonde van haar lekkere zachte wangetjes en was ook bang dat het niet over zou gaan. Die pukkeltjes gaan vanzelf weer weg. Mijn dochter is nu 13 weken en heeft heerlijke zachte babywangetjes.

Groetjes
Brootje

Hallo,

Ik geef ook borstvoeding (inmiddels al 6 mnd), en herken jou verhaal ook.
Julian kreeg na een paar weken ook last van pukkeltjes op z'n gezicht, borst en armen.
Op het cb zeiden ze dat het met  3 maanden op z'n ergst is en daarna minder wordt.
Dat klopte bij ons dan ook wel.   Je kunt er misschien beter maar niets opsmeren, het gaat vanzelf dus wel weer over.
Het is wel geen leuk gezicht, maar niets aan te doen dus..

Gr

Hallo!
Als je je kindje elke dag in bad doet is het volgens mij ook niet goed voor het huidje en echt wassen hoeft ook nog niet volgens mij. Want daar droogt het huidje weer van uit.
En die puistjes hebben bijna alle baby's en gaat ook vanzelf weer over.
groetjes Lien

Mijn zoontje heeft het ook. Hij is nu 1 maand oud. Ik ben bij de huisarts geweest voor een smetvlekje en zij vond zijn huidje droog. En ik maar denken dat het vet was  In ieder geval kan ik het insmeren met wat vaseline lanette creme. Hele neutrale creme is dat. Ik geef trouwens flesvoeding vanaf dag 1, en mijn huisarts zei dat het met hormonen niks te maken heeft, maar met wennen aan stofjes van buitenaf en een gevoelig huidje.
Het ziet er met deze creme minder vurig uit, dus ik vind het toppie!
Ik hoop ook dat het snel weggaat want ik vind het zo zonde van zo'n mooi babykoppie. Ik heb wel gehoord dat iemand sudocreme erop smeerde en dat dat hielp, maar ik smeer liever zo min mogelijk....
Groetjes
Wasabimammie!

Mijn tweede zoontje Paul  is nu 4 weken oud en heeft sinds 1 week van die puistjes en van die witte puntjes. Het schijnt echt niets met borstvoeding te maken te hebben, maar alles met jouw hormonen die hij/zij van je heeft gekregen via de placenta, waar hij op reageert. Die hormonen raakt je baby in de loop van de komende maanden kwijt. Het schijnt na drie maanden over te zijn.

Ik was het gezichtje wat steviger met water, zodat de witte puntjes gemakkelijk weg gaan (het is net of je ze zo weg kunt vegen met een babywashandje). Daarmee werd het al snel een heel stuk minder. Mijn eerste zoontje had er nauwelijks last van, trouwens.

Terug
Bovenaan