puistjes door borstvoeding?

Even een vraagje: welke moeders herkennen het volgende? Ik heb een zoontje van ongeveer 4 weken en heeft veel puistjes (sorry voor de onsmakelijke omschrijving maar het zijn echt puistjes met zo'n gele kop er op), hij krijgt volledig borstvoeding en 'doet het goed' (groeit goed, enz..). Op zijn wangen maar ook op zijn hoofd waar zijn haartjes groeien. Herkenbaar? Komt dit door de borstvoeding misschien? Of hormonen? Weet iemand dit?

Groet,
Pino
 
Hoi Pino,

Babyacne komt meestal tussen de 4 en 8 weken opzetten. Dit heeft te maken met de hormoonhuishouding van de baby, die nog niet helemaal is afgestemd. Vaak duurt het dan nog 4 tot 8 weken tot het weer verdwenen is. Het heeft dus niets te maken met borstvoeding, ook kindjes die worden gevoed met kunstmatige zuigelingenvoeding kunnen last krijgen van babyacne.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk  
 
Hoi,

Heel herkenbaar dit, mijn zoon had het ook rond die leeftijd, het zag er niet uit! Schijnbaar had ik nogal vette melk! Het gaat vanzelf weer weg (na ongeveer 2 a 3 weken) en ik lette er gewoon op dat ik zelf geen vette dingen at, zoals friet en boter en chocola, dat soort dingen.
En ondanks die pukkeltjes blijven ze toch onweerstaanbaar? ;-D

Groetjes,
Line
 
Hoi,

Ik ben net moeder geworden van en gezonde dochter. Ze is nu twee weken.
De kraamverzorgende had me al uitgelegd dat ze puistjes en borstjes kon krijgen.
Dit komt omdat ze borstvoeding krijgt. In borstvoeding zitten heel veel hormonen van de moeder en die krijgt ze binnen. Een soort pre-natale puberteit. Dit gaat vanzelf weer voorbij.

Liefs Tweeling
 
Hoi Hoi,

Mijn zoon Tristan is nu 10 weken oud. Hij heeft eigenlijk vanaf zijn geboorte ook "last" gehad van puistjes op zijn neus. En ik heb nauwelijks borstvoeding gegeven, hij is vanaf zijn geboorte bijgevoed met flesvoeding. Ik heb gemerkt dat het vanzelf weggaat na een aantal weken.
Dus joh, maar je er maar geen zorgen over. Zoals hierboven al gezegd is: ze blijven onweerstaanbaar dus geniet er gewoon van!!!

Groetjes Peggy
 
Terug
Bovenaan